צרו קשר לייעוץ חינם

    במידה והנכם הורים לילדים המוגדרים כ"נטולי יכולת", כנראה מגיעה לכם הטבת מס מן המדינה!

    מי הם הילדים המוגדרים כ"נטולי יכולת"?

    ילדים בעלי חוסר תפקוד באחת מן הגפיים, לרבות שיתוק, חוסר קיום של אחת או כריתה. מצב נוסף הינו עיוורון, מוגבלות שכלית-התפתחותית, עיכוב התפתחותי בשל לקות למידה או בשל מחלה קשה. חשוב לציין כי מצבים אלו צריכים להיות מאובחנים על ידי גורמים מתאימים, על פי המצב המאובן, כגון: נוירולוג, רופא מומחה להתפתחות הילד, רופא עיניים ואף ועדת השמה למסגרות החינוך המיוחד.

    כל זאת נאמר באשר לילדים מתחת לגיל 18. במקרה של ילדים בגירים, חשוב לדעת כי קיימים מצבים אחרים בגינם ילד נחשב ל"נטול יכולת": ילד אשר לא יצא מחזקת הוריו, ילד  נטול יכולת אשר התחתן עם בן זוג שגם הוא נטול יכולת ועדיין תלוי ברמה גבוהה בהוריו, עשוי להיחשב גם לכזה אשר סמוך על שולחן הוריו, בהתאם לתנאים ונסיבות וילד אשר מתגורר במסגרת חוץהוסטל וכדומה. בנוסף, קיים מבחן הכנסה הבוחן את גובה הכנסת הבוגר ובן בת זוגו. הפרמטר האחרון הינו אבחון מצב הבוגר כעיוור, משותק או אדם בעל מוגבלות שכלית-התפתחותית.

    נקודה חשובה באשר לכלל המצבים אשר פורטו לעיל, היא שקיומם צריך להיות מוכח ותלוי ברמות שונות של תפקוד, אבחונים וכיוצא בזה. בנוסף, ייתכן ופקיד השומה במס הכנסה יבקש מן ההורים להציג מסמכים נוספים.

    מהי ההטבה הניתנת?

    שווי ההטבה הינו 430 ₪ לחודש, או 5,160 ₪ לשנה. ההטבה ניתנת על ידי שתי נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה.  ההטבה ניתנת להורה לילד נטול יכולת, או לבן זוג מנישואין של הורה לילד נטול יכולת. במקרה וההורים אינם בחיים, או אינם מתפקדים מפאת גיל או מצב בריאותי, יוכלו אחאחות של הילד נטול היכולת לקבל את נקודות הזיכוי.

    מה יש לעשות עבור קבלת הזיכוי?

    ככלל, בכל המקרים יש לפנות לפקיד שומה במס הכנסה, ולהמציא טופס 116 א'. למסמך זה, יש לצרף מסמכים נוספים, בהתאם לכל מקרה, כגון: טופס 127 מרופא מומחה, העתק מהזכאות לגמלת ילד נכה, הודעה מטעם ועדת השמה לחינוך מיוחד וכדומה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה