צרו קשר לייעוץ חינם

    אנשים רבים אשר מוצאים עצמם זקוקים לכסף אשר הושקע בקופת גמל לפני גיל הפרישה או תום מועד תקופת החיסכון, יגלו כי עליהם לשלם מס בשיעור של 35%. אולם, ייתכן ומגיע להם החזר מס. שכירים או עצמאיים – המאמר הבא הוא בשבילכם!

    רקע כללי: תשלום מס על משיכה מוקדמת

    קופת גמל הינה אחד מן האמצעים לחיסכון כסף לטווח הארוך. מדובר ככלל, באפיק חיסכון אשר איננו גמיש ולכן משמש לרוב לחיסכון של מינימום 15 שנים. אולם, עקב נסיבות שונות ומשונות, ייתכן ואדם יצטרך למשוך את הכסף מקופת הגמל טרם תום תקופת החיסכון. בעבר, אדם יכול היה לעשות זאת ללא תשלום מס, אך היום ניתן לעשות זאת בתשלום מס העומד על שיעור 35%.

    נושא קופות הגמל על רגל אחת.

    החל משנת 2008, במסגרת תיקון חוק קופות הגמל, נקבע כי קופות הגמל ינוהלו במסלול קצבתי בלבד. המשמעות המעשית של עניין זה היא שלפני תיקון החוק, קופות הגמל ניתנו למשיכה (לאחר גיל הפרישה) במסלול "הוני", דהיינו – משיכה חד פעמית של כל הסכום. מסלול "קצבתי" לעומת זאת משמעו תשלום באופן של פנסיה חודשית לחוסך.

    מעבר לכך, משיכת כספים לפני גיל הפרישה תלויה בכמה תנאים: במקרה של כספים שהושקעו מלפני שנת 2006,  ניתן למשוך את הכספים בגיל 62 לאישה או 67 לגבר, או 15 שנים לאחר שהחל החיסכון (על פי התנאי  המוקדם מבין השניים). בכל מקרה, תקופת החיסכון עומדת על מינימום של -5 שנים.

    החדשות הטובות: במקרים מסוימים ניתן לקבל החזר מס

    המקרים בהם אדם עשוי למשוך כספים לפני מועד תום תקופת החיסכון ללא תשלום מס הם: מקרים בהם קיים פטור ממס במשיכת כספים מקופת גמל לבעלי הכנסה נמוכה, פטור בשל אבטלה לעצמאיים, פטור ממס בשל קופת גמל לא פעילה, פטור ממס במשיכת כספים מקופת גמל לבני משפחה של אנשים בעלי נכות או לאנשים בעלי נכות ופטור לאנשים הנושאים בהוצאות רפואיות גבוהות.

    כמה נקודות שחשוב לזכור.

    ככלל, משיכה של סכום קופת גמל לפני מועד תום החיסכון נחשבת למשיכה אשר אינה כדין ולכן תחייב אתכם בתשלום של 35% מהיתרה שנצברה. גם במקרים בהם יהיה האדם זכאי להחזר מס, חשוב לזכור כי יהיה עליו לבקש החזר מס לאחר הניכוי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה