צרו קשר לייעוץ חינם

    פיצויי פיטורין הם פיצויים להם זכאי כל עובד למעט מקרים מאוד מסוימים. בפרט, כאשר מדובר בהתפטרות החל מגיל פרישה, נשאלת השאלה – מהם כספי הפיטורים המגיעים לעובד? וכיצד יוכל לקבלם? על כל זאת ועוד, נשמח לענות במאמר הבא.

    פיצויי פיטורין החל מגיל פרישה

    באופן כללי, כספי פיטורים נחשבים לכספים אשר עובד זכאי להם לאחר פיטורין, התפטרות או לאחר שמעסיק נפטר. החל משנת 2008, מעסיקים מחויבים להפריש חלק מפיצויי הפיטורין מדי חודש לתוך הביטוח הפנסיוני, או לקופת גמל מיוחדת. לאחר גיל הפרישה, התפטרות של עובד נחשבת לפיטורים ועל כן מזכה אותו בפיצויי פיטורין. מן הסכום המגיע לעובד, מנוכה הסכום העומד לרשותו בתור פיצויי פיטורין בקרן הפנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל.

    קבלת פיצויי הפיטורין

    זכות קבל פיצויי הפיטורין מתקבלת בכמה דרכים אפשריות: בדרך הראשונה, העובד יקבל את כספי פיצויי הפיטורין ישירות מן המעסיק, עד לסיום יחסי העובד- מעביד ביניהם או במועד מאוחר יותר, מבין כמה מועדים הקבועים בחוק. מצב זה מתקיים במידה והמעסיק לא הפריש סכומים לפיצויי פיטורים לקופת גמל או ביטוח פנסיוני.

    על פי הדרך השנייה, הכספים יועברו ישר מן הקרן אל העובד, במידה וכאמור המעסיק אכן הפריש עבור העובד כספים לפיצויי פיטורים לקופת גמל או ביטוח פנסיוני. אולם, חשוב לדעת כי ייתכן והמעסיק הפריש רק חלק מן הכספים וכן מטבע הדברים, על המעסיק לשלם את היתרה ישירות לעובד. בכל אופן, על מנת שהעובד יקבל את הכספים מן הקרן או הביטוח, על המעסיק לצייד אותו באישור לשחרור כספים.

    מה עוד יש לדעת בנושא מס על פיצויי פיטורין?

    ראשית, במקרים בהם כספי הפיטורים שולמו לקרן הפנסיה, משיכת הכספים תפגע בפטור ממס הכנסה אשר יחול על הקצבה החודשית – פיצויי הפיטורין חייבים בניכוי מס הכנסה, במידה וגובה הפיצויים בצירוף סכומים נוספים אשר מקבל העובד בסיום עבודתו עולים על תקרת פטור ממס. בנוסף, מטבע הדברים, משיכה כזו מקטינה את הקצבה החודשית המגיעה לעובד בגין פרישה לגמלאות. בנוסף, חשוב לדעת כי על העובד להודיע מראש ובכתב על כוונתו להתפטר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה