צרו קשר לייעוץ חינם

    כחלק מהקלות המס המתאפשרות במדינת ישראל, החל משנת 2002 הורים לילדים לקויי למידה עשויים לקבל הקלה בתשלום המס. ההקלה מיועדת הן לשכירים והן לעצמאיים. גלגלו מטה וקבלו מידע שימושי אודות הזכות.

    החזר מס לילדים לקויי למידה נועד מטבע הדברים להקל על הורים אשר להם ילד לקוי למידה. אולם, החוק מבדיל בין סוגים שונים של ליקויי למידה.

    אז מי מוגדר כלקוי למידה?

    ילד אשר קיבל זכאות לחינוך מיוחד על פי ועדת השמה והופנה למסגרת חינוך מיוחד. ההחלטה על זכאות לחינוך מיוחד על פי ועדת ההשמה מהווה הוכחה לכך שהילד נמצא בעיכוב התפתחותי ולקת למידה חמורה, ועל כן זקוק למסגרת מיוחדת. כמו כן, על ההורים לספק את ההודעה אודות החלטת ועדת ההשמה (ייתכן ויצטרכו לספק מסמכים נוספים).

    למי לפנות וממי לקבל מידע אודות המסמכים הדרושים?

    יש לפנות למשרדי פקיד השומה של מס הכנסה באזור המגורים. מהקריטריונים להבחנה בין לקויות למידה קלות ובינוניות לבין לקויות למידה קשות עולים כמה מסמכים עיקריים אותם יש להכין: כאמור, מסמך המורה על קביעה של ועדת השמה על זכאות למסגרת חינוך מיוחד, אישור על למידת הילד בפועל במסגרת כזו (כולל אישור במצב בו הילד לומד בכיתה לחיוך מיוחד) ואישור מרופא הממולא בטופס 127. אולם, עבור בירור המסמכים המסוימים אשר יש להגיש בכל מקרה ומקרה, יש לפנות למס הכנסה. יש לצרף את טופס 116 א' (את הטופס ניתן להוריד בקלות מאתר רשות המיסים).

    מהי הקלת המס הפוטנציאלית?

    הקלת המס העשויה להתקבל היא 2 נקודות זיכוי ממס הכנסה ליחיד תושב ישראל או לבן זוגו  בשנת המס. חשוב לציין כי הקלת המס היא אמנם ליחיד, אולם ייתכן והיא תוכל להתחלק בין שני ההורים על פי בקשתם.

    מידע שימוש נוסף

    ייתכן וההורים יהיו זכאים להחזר מס לילדים לקויי למידה רטרואקטיבי, עבור שנים קודמות בהם הייתה קיימת הזכאות ולא מומשה, על פי בקשה מיוחדת להחזר מס הכנסה. בנוסף, קיימת התייחסות בטופס 116 א' לבגירים אשר מלאו להם 18 שנים בתנאי זכאות מסוימים.

    • מאמר זה מכיל מידע כללי ואיננו מהווה מסמך משפטי. לפרטים מדויקים יש לפנות לרשות המיסים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה