צרו קשר לייעוץ חינם

    תג חניה לנכים הנו נושא משמעותי שניתן להרחיב עליו רבות. במאמר שלפניכם בחרנו להתמקד בהטבות שונות שמעניק תג החניה ובתנאים הבסיסיים לקבלת התו. קראו בעיון

    מה מקנה תו נכה?

    תג חניה לנכה, כשמו כן הוא, מיועד לסייע לנכים במציאת מקומות חניה גם כאשר איננה בנמצא. הנה כמה מהאפשרויות שמעניק תו החניה לנכה:

    • קבלת חניה מונגשת בבניין (חדש)
    • אפשרות נסיעה בנתיב תח"צ
    • פטור מתשלום חניה בחניון ציבורי של רשות מקומית, בתי חולים ועוד
    • תשלום מופחת של ארגת רישוי
    • הצבת תמרור חניה לנכים בסמוך לבית הנכה או במקום העבודה

    חשוב לציין שקיימות הטבות נוספות, אולם סוגי ההטבות, כולל אלו שהוצגו לעיל, תלויות בסוג התו שמקבל הנכה.

    בקשת תג חניה לנכה יכולה להינתן על ידי כל אדם בכל גיל, אולם יש לשים לב כי כאשר מדובר בילד למשל שתו החניה הוא עבור הוריו, יש לצרף מסמכים רלוונטיים בהתאם, לרבות הוכחה על ידי צילום ת"ז לקרבה לילד.

    כמה אחוזי נכות צריך בשביל תו נכה?

    ככלל, אחוזי הניידות המינימאליים שלהם זקוק אדם עבור קבלת תג חניה לנכה עומדים על 60% לפחות. עם זאת, חשוב לציין כי קיימים מקרים בהם אדם יוכל לקבל תג חניה כזה גם במקרה ויש לו פחות מ-60% נכות, באמצעות אישור ממשרד הבריאות, או הגשת טפסים רלוונטיים לרשות הרישוי.

    חשוב לנו לציין כי מטרה וספת של תג החניה לנכים הינה לסייע באופן ספציפי לאותה אוכלוסייה שזקוקה באופן דחוף לרכב על מנת להתנייד ולנהל אורח חיים תקין. יתר על כן, קיימים אנשים רבים המוגדרים כנכים בישראל ועדיין נכותם איננה משפיעה בפועל, לכאורה, על ניידותם.

    עוד כמה מילים על תנאי הזכאות לתו החניה לנכה

    "נכים", על פי חוק החניה לנכים (1993) הם למעשה אנשים בעלי לקויות שונות, שאינן חייבות להתרכז דווקא באזור הרגליים, אשר כתוצאה מהן הם מתקשים בניידות וזקוקים לרכב. לכן, רשימת הזכאים לתג חניה לנכה הם גם חולים ממחלות שונות שעונים על תנאים מסוימים, כגון: חולי סרטן, חולי לב, בעלי מחלות ריאה כרוניות, אנשים הסובלים מפריצות דיסק ועוד.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה