צרו קשר לייעוץ חינם

    דרכו של עולם כי אנו לא חיים לנצח ובאיזה שהוא שלב בני הזוג מאבדים אחד את השני ונשארים לבד. במצב שאלמן או אלמנה יישארו לבד ישנם זכויות כפיות אשר מגיעות להם במקרים מסוימים. ישנו מושג הנקרא פטור מתשלום מס לאלמן או אלמנה.

    לצורך העניין ציפורה התאלמנה בשנת המס 2015 בעלה דוד נפטר באותה שנה. בהנחה שדוד שילם מס הכנסה במהלך השש שנים שקדמו למותו והוא היה חולה ייתכן שמגיע כסף לאלמנתו או ליורשיו החוקיים. הרעיון הוא כי דוד נניח היה חולה בסרטן. נצא מתוך נקודת הנחה כי מחלתו של דוד התגלתה פעם ראשונה בשנת 2010.כמו כן נניח  שדוד היה מנהל בנק והרוויח 20,000 שקל בחודש, כאשר שילם 5,000 שקל מס הכנסה חודש. בעת גילוי המחלה בשנת 2010 דוד קיבל טיפולים הוא עשה צילומים מעקבים וחזר לעבודתו.

    דוד המשיך לקבל משכורת ושילם מס הכנסה. בשנת 2012 התגלו גרורות בגופו של דוד. שוב דוד קיבל טיפול כימותרפי והקרנות ושוב החלים מהמחלה וחזר לעבודתו. אני מדגיש שבכל התקופה של מחלתו דוד עדיין המשיך לשלם מס הכנסה. לאחר הפוגה של שלוש שנים המחלה חזרה במלוא עוצמתה הכריעה את דוד והוא נפטר. החוק קובע שבגלל שהמחלה קיננה בגופו של דוד והיא הייתה בהפוגה דוד לא היה צריך לשלם מס הכנסה לכל אורך התקופה ולמרות שהוא נפטר דוד לא ידע את זה ,אלמנתו או יורשיו זכאים לקבל בחזרה את במס הכנסה שהוא שילם לאורך כל תקופת המחלה מהיום הראשון לגילויה עד למותו. כדי לממש את זכויות האלמן או האלמנה אנו ניקח את החומר הרפואי של החולה לאחר פטירתו אנו נשלח את החומר הרפואי לוועדה רפואית של מס הכנסה לקבוע את אחוזי הנכות של הנפטר. מכיוון שדוד נפטר אנו נבקש שמס הכנסה יקבע את נכותו של המנוח ללא נוכחותו אלה רק על פי החומר הרפואי שהומצא להם. אנו נרשום את השתלשלות העניינים מרגע גילוי המחלה הראשוני ונציין את כל הפעמים הנוספות במהלך התקופה שהמחלה התפרצה. לאחר שוועדה רפואית של מס הכנסה תקבע שאכן דוד היה חולה ובעצם היה פטור ממס הכנסה בכל השנים הללו. אנו נשחזר את הכנסותיו של דוד בכל תקופת המחלה נשלח אותם למס הכנסה בצרוף המסמך המאמת שדוד פטור מתשלום מס ונלווה את כל התהליך עד שכל המס שדוד שילם יוחזר ליורשיו. בהנחה שדוד שילם 5,000 שקל לחודש מדובר על החזר מס של 6 שנים בסך 360,000 אלף שקל ללא ריבית סכום לא מבוטל. הדוגמא שנתתי מתייחסת למחלת הסרטן אך גם במקרים שהנפטר סבל ממחלות נוספות כגון סכרת וסיבוכיה בעיות בלב ומחלות קשות אחרות ושילם מס הכנסה בתקופת מחלתו קיים סיכוי סביר להחזיר את הכסף ליורשים.

    לקבלת החזר מס באינטרנט פנו אלינו ונשמח לעזור בעמוד יצירת קשר

    אלמן ואלמנה יקרים בקופת מס הכנסה שוכבים להם כספים רבים של אנשים שנפטרו אנחנו נעזור לכם לממש את זכויות האלמנים שלכם, ולהחזיר לכם את הכספים האבודים. נחמה זה לא יביא לכם אך אולי עזרה כספית זה דבר מבורך בחיי היום יום.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה