צרו קשר לייעוץ חינם

    המאמר הבא נועד לפשט לכם את המידע אודות האוכלוסייה שיכולה להשיג פטור ממס הכנסה על בסיס נכות. אז על איזו נכות מדובר? כמה אחוזים נדרשים? והאם ניתן לקבל פטור רק על המשכורת?

    מהי נכות עבור מס הכנסה?

    באופן כללי, על פי ס' 9 (5) בפקודת מס הכנסה, הפטור ממס מגיע לעיוורים או לנכים בעלי דרגת נכות של לפחות 89% (עבור אחוזים מסוימים נדרש חישוב מיוחד של אחוז הנכות). חשוב לציין שמדובר בנכות רפואית הנקבעת על ידי וועדה רפואית (נכות תפקודית רלוונטית גם היא להטבות מסוימות, אולם היא נקבעת על ידי בית משפט). חשוב לציין כי נכות תפקודית יכולה להיקבע באחוזים גבוהים מאלה של הנכות הרפואית אז יש לשים לכך לב.

    חשוב לדעת – ייתכן ומגיע לכם פטור נוסף על הכנסה שלא מיגיעה אישית!

    קיים פטור על מס הנלקח עבור ההכנסה מיגיעה אישית ופטור על מס הנלקח עבור הכנסה שלא מיגיעה אישית. חשוב לדעת כי נקבעת תקרת הכנסה מיגיעה אישית, שמשפיעה על הפטור הניתן על ממס הנלקח מהכנסה שלא מיגיעה אישית. במילים אחרות, אם בשנה מסוימת עברתם את תקרת ההכנסה מיגיעה אישית, לא יגיע לכם פטור על הכנסה שאיננה מיגיעה אישית. נציין כי נכים רבים אינם מגיעים לתקרת ההכנסה ולכן זכאים גם לפטור מהכנסה שאיננה מיגיעה אישית, כגון השקעות בבורסה, דיבידנד, נכסים ועוד.

    למי מגיע פטור ממס הכנסה ומהם התנאים להגשת הבקשה?

    מעבר לדרגת הנכות עצמה, חשוב לדעת כי הנכות צריכה להיקבע לתקופה של חצי שנה לפחות (או באופן זמני לתקופה שמעל חצי שנה רצוף) על מנת שאדם יהיה זכאי לפטור.  לבקשה עצמה, יש לצרף טופס מתאים ואת פרוטוקול הועדה הרפואית שקבעה לו את אחוז הנכות (העתק נאמן למקור). חשוב לציין כי ניתן לפנות לוועדות רפואיות של מס הכנסה, במידה ולא נקבעה לאדם נכות מספיקה ועבר אירוע רפואי כלשהו שלדעתו יזכה אותו בפטור.

     

    לסיכום, פטור ממס הכנסה על בסיס נכות מתייחס לנכות הנקבעת על פי וועדות רפואיות של ביטוח לאומי ומשרד הבריאות, או במקרה הצורך של מס הכנסה. במידה והנכם מתקשים בהכנת הטפסים או לא בטוחים לגבי סיכוייכם שיתקבלו, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה