צרו קשר לייעוץ חינם

    פטור ממס או החזר מס?

    בבואנו לעסוק בנושא הפטור ממס באופן כללי, חשוב לנו להבהיר תחילה שני מושגים עיקריים: פטור ממס והחזר מס. פטור ממס הכנסה הוא בד"כ זכות חוקית שניתנת לנכים במדינת ישראל (ומותנית בעמידה בתנאים מסוימים) ועניינה הוא פטור מתשלומי מס עבור הכנסת האדם. חשוב לציין כי פטור זה ממס יכול להתבטא גם בהחזר מס רטרואקטיבית עבור אדם שהתברר כי מגיע לו פטור מס. לעומתו, החזר מס היא זכות קיימת לא רק לנכים והיא תלויה לרוב בסכום ההכנסה שהגיעה לאדם בשנה מסוימת. קיימים סוגים נוספים של החזרי מס, כגון החזר מס על רווחי הון, אולם לא נעסוק בכך במאמר זה. חשוב לציין כי החזר מס הוא איננו פטור מלא ממס, שכן פעמים רבות יגיע לאדם החזר חלקי. להלן נרחיב מעט על שני המקרים העיקריים הללו.

    פטור ממס הכנסה לנכים: למי מגיע פטור ממס הכנסה?

    מטרתו של הפטור ממס הוא להקל על נכים בדרגות נכות גבוהות וכמו כן, לעודד אותם להיכנס  מחדש לשוק התעסוקה. ככלל, הפטור ממס הכנסה מוענק לנכים בדרגת נכות של בין 89%-100% כשאר לדרגות הנכות השונות יש חישוב מיוחד שנשעה בוועדות הרפואיות של ביטוח לטומי ומשרד הבריאות. בנוסף, על הנכות לאפיין את האדם למשל תקופה שעולה על חצי שנה ברציפות. חשוב לציין כי עצם קבלת הפטור ממס לא תלויה בגובה ההכנסה של הנכה.

    החזר מס לעובדים

    קיימים כמה מקרים נפוצים בהם יהיה מגיע לאדם החזר מס עקב חישוב שנתי (בסוף שנת המס). לרוב יהיה מדובר בהחזר מס כתוצאה מתיאום מס בין כמה עבודות, או בהחזר מס בגין חישוב שגוי של הכנסה שנתית. זכרו כי בכל מקרה, רק בסוף שנת המס ניתן לדעת במרבית המקרים מה הייתה ההכנסה האמתית של האדם ולכן, כמה מס יש באמת לנכות לו מהמשכורת. עצמאיים אגב, צריכים להגיש בסוף השנה מספר מסמכים שמעידים על הכנסותיהם ולכן יכולים גם לקבל החזר מס מסוים, במידה ונדרשו לשלם יותר מדי במהלך חודשי השנה הקודמים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה