צרו קשר לייעוץ חינם

    תו נכה, או "תג חניה לנכה" מוענק על ידי משרד התחבורה הישראלי לציבור הנכים, או לבני משפחותיהם. מאמר זה יספק לכם רקע כללי אודות תנאי קבלת התו והליך הקבלה.

    מי זכאי לתו נכה?

    ככלל, העקרונות אשר עומדים בבסיס מתן תו הנכה הם דרגת נכות מסוימת, בה התנועה בדרכים קשה ויכולה אף לערער על מצבו הבריאותי של האדם. כמובן שקיימים סוגים שונים של נכות אשר מקנים תו חניה כזה, כגון מוגבלות בהליכה, עיוורון ועוד. בנוסף, במקרים מסוימים בני משפחה של הנכה יוכלו לקבל גם הם תו חנית נכה.

    הליך הגשת בקשה לתו נכה

    ראשית, יהיה עליכם למלא טופס בקשה לתג נכה אותו ניתן להוריד מאתר משרד התחבורה, לספק מכתב בחתימת הנכה עם פרטים מזהים של הרכב (ניתן לבקש תו עבור שני רכבים) וצילום רישיונות לרכב או לרכבים. אל מסמכים אלו, יש לצרף מסמכים מסוימים הרלוונטיים לסוג הנכות אשר בגינה מבוקש תו הנכה (תג חניית הנכה), כגון אישור ממשרד הבריאות אשר מצביע על נכות של לפחות 60%, או שהוא נכה אשר זקוק לרכב כאמצעי תנועה עקב ליקוי ברגליים. חשוב לציין כי במקרים שבהם אין למבקש אישור ממשרד הבריאות, ניתן לספק מסמכים רפואיים עדכניים אשר משתנים בהתאם לסוגרמת הנכות.

    בקשר לנפגעי פעולות איבה, יש לספק אישור מתאים מביטוח לאומי אשר מצביע על קיומה של נכות ושתנועה ללא רכב עשויה כאמור לערער את מצב הבריאות. במקרה של עיוורון, יש רק לוודא כי קיים אישור במשרד הרווחה. אישור זה יועבר אוטומטית למשרד הרישוי. במקרה של נכה צה"ל, יש לוודא כי קיים אישור במשרד הביטחון, אישור אשר גם הוא יועבר אוטומטית למערכת משרד הרישוי.

    במקרה של בני זוג או הורים לנכה

    במקרה שהרכב רשום על שם בני זוג חוקיים, יש לספק צילום ת"ז וספח של שני בני הזוג. במקרה של בני זוג אשר אינם נשואים, יש לספק את צילומי ת"ס וספח כאמור, בנוסף למסמך רשמי, כגון תצהיר מעו"ד או חוזה ממון. במקרה של הורים או קרבי משפחה אחרים, יש לספק צילומי ת"ז וספח המעידם על קרבה משפחתית.

    חשוב לציין, כי את המסמכים ניתן להעביר באמצעות דואר ישראל או פנייה מקוונת לבקשה או חידוש תג נכה באתר משרד הרישוי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה