צרו קשר לייעוץ חינם

    לעיתים, אדם יגיש בקשה להנפקת תו חניה לנכה, כאשר הרכב לא בבעלותו. מהם התנאים לכך. והאם כל אדם קרוב לנכה יכול לקבל את תו החניה לנכה? ומה קורה כאשר התו התקבל, אך הנכה איננו ברכב? נשתדל לענות על שאלות אלו ועוד במאמר הבא.

    תו חניה לנכה: לשם הניידות

    תו החניה לנכה נועד לסייע לאוכלוסיית הנכים בישראל, לרבות לבעלי לקויות שונות ברגליים או קשיים בהתניידות, ליסוע ברכב שיקל עליהם וכמובן, לסייע בסוגיית מציאת חניה מתאימה. בהמשך לכך, ניתן לראות כי הזכאים לתו החניה על פי רוב הם אנשים שמסיבות שונות ומשונות מתקשים בהתניידות ללא רכב.

    במקרה שבעל הרכב איננו מבקש תו החניה – נוכל לסייע בהנפקת תו נכה לבן משפחה

    קיימים מקרים רבים, בהם ייתכן ומבקש תו החניה איננו בעל הרכב, כגון: כאשר גיל הנכה צעיר מדי (במקרה של ילד), כאשר בן או בת הזוג הם המשתמשים העיקריים ברכב ואף קיימים מקרים בהם הנכה עצמו לא מסוגל לנהוג ומטבע הדברים, זקוק לסיוע. במידה ואכן בעל הרכב אינו מבקש הבקשה, אל הטופס הבסיסי המוגש למשרד הרישוי יש לצרף מסמכים נוספים המעידים על קרבה, למשל: צילומי ת"ז של בןהזוג (בנוסף לאלה של המבקש), חוזה או הסכם רשמי וחתום המעיד על חיים משותפים, צו בית משפט המצביע על מינוי אפוטרופוס לנכה ועוד.

    האם קיימים מסמכים נוספים שיש להגיש בנוסף לאלה?

    שאר המסמכים אשר יש להגיש לא נוגעים לקרבה המשפחתית עצמה, אלא בעיקר נוגעים לרמת הנכות או סוג הליקויים הקיימים אצל הנכה.

    האם לבעל הרכב קיימת זכות להשתמש בהטבות תו חניה לנכה גם ללא הנכה ברכב?

    ככלל, לא. נזכיר בהקשר זה כי כלל ההטבות הנגזרות מתו החניה לנכים נועדו להקל דווקא על הנכים את ההתניידות. לכן, כשאר הנכה לא ברכב, ההטבות מאבדות מן המשמעות שלהן.

    האם ההטבות הנגזרות מתו החניה לנכים הן חד משמעיות?

    קיימות כאלה שכן וקיימות כאלה שלא. במילים אחרות, בעיקר בנושאים של חניה במקום אזור לחניה על פי כלל, יש לבחון היטב את הנסיבות, על פי המותר בחוק, ולהחליט כיצד לפעול בסיטואציה הזו.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה