צרו קשר לייעוץ חינם

    חולי לב מסוימים עשויים להיות זכאים לתו נכה שיקל עליהם בהתנהלות היומיומית במצבם. אולם, יש לדעת כי לשם הגדלת הסיכויים לקבלת תו הנכה, יש להגיש לאגף הרישוי את המסמכים הרלוונטיים ביותר המעידים על לקותו של האדם ומצב בריאותו המדויקים.

    זכאות לתו נכה

    זכאות לתו הנכה נקבעת על פי כמה תנאים, שהמשותף להם היא המוגבלות בניידות או הקושי בתנועה, באופן בו הניידות ללא רכב עלולה לפגום במצב הבריאות של האדם. ניתן להבין מכך, כי קיימים אנשים רבים הזכאים בפועל לתו נכה מלבד אוכלוסיית הנכים הזקוקים לכיסאות הגלגלים, או המוגבלים ברגליים, כמו: חולי דיאליזה, חולי ריאות וגם חולי לב. כמו כן, חשוב לציין כי בעלי תו הנכה אינם חייבים להיות בעלי הלקות או הנכות, כמו הורים לילד העומד בקריטריונים לזכאות.

    קבלת תו הנכה עבור חולי לב

    הליך הנפקת תו הנכה מחייב הגשת מסמכים שונים וביניהם גם אישור רפואי מגורם רפואי רלוונטי ומומחה,  שמעיד על הנכות או הלקות, וכן ההזדקקות לתו הנכה בהתאם לנתוני האדם (חשוב לציין כי במקרה ולאדם יש אישור על נכות של לפחות 60% ממשרד הבריאות לפני גיל 67, עליו לצרף את פרוטוקול הוועדה אל הבקשה).

    לכן, גם חולי לב צריכים להגיש לבקשת הנפקת התו מסמכים רפואיים המעידים על השפעת מחלת הלב על ניידותם. אולם, חולים בעלי לקות שאינה קשורה ישירות לרגליים או ליכולת התנועה יכולים להיתקל בקשיים בדרך לקבלת תו הנכה. יתר על כן, לא ניתן לדעת האם הרופא הממונה באגף הרישוי אכן התייחס לסעיפים במסמך הרפואי שהעידו על הצורך של האדם בתו הנכה לשם שמירת בריאותו.

    כיצד חולי לב יכולים להגביר את סיכוייהם לקבל תו נכה?

    חשוב להבין כי הזכאות לתו הנכה נקבעת באופן אישי, ביחס להשפעת המחלה על יכולת ההתניידות של האדם, כאמור. לכן, יש לספק לאגף הרישוי את המסמכים הרלוונטיים ביותר והעדכניים. כמו כן, יש להקפיד לפנות לגורם רפואי מומחה, כזה המבין באופי המחלה או הלקות של האדם. בנוסף, טרם הגשת הבקשה מומלץ להיעזר בגורם מקצועי שליווה מבקשים רבים בדרך אל קבלת תו הנכה.

    חברת אופקים תשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם לקבל את תו הנכה המגיע לכם! צרו קשר או השאירו פרטים!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה