צרו קשר לייעוץ חינם

    מהם התנאים הבסיסיים לקבלת תג החניה לנכה?

    תג החניה לנכה, או "תג נכה ופטור מאגרת רישוי" הוא תג הנועד להקל ככל הניתן על אנשים בעלי קושי בניידות לנהל אורח חיים נורמטיבי ככל הניתן על ידי מתן אפשרות למציאת מקום חניה נוח וקרוב יותר ליעד אשר אליו ברצונם להגיע.

    התנאים הבסיסיים הם (בד"כ ) נכות של 60% לפחות ואו אדם המוגבל בהליכה וזקוק לכסא גלגלים, ואו בעל לקות ברגליים שזקוק לרכב. חשוב לציין כי קיימים עוד תנאים מפורטים בהתאם למצבים רפואיים שונים, תנאים אשר עשויים להיות קריטיים עבור קבלת תג החניה לנכה.  

    האם רק נכים על כיסא גלגלים יכולים לקבל את תג החניה לנכה?

    לא, תג החניה לנכים מיועד לאנשים רבים באוכלוסייה שסובלים ממחלות שונות אשר גורמות להם קושי בהתניידות. בין החולים, קיימים למשל חולי אפילפסיה, חולי לב מסוימים, חולי ריאות מסוימים ועוד. זכרו, כי ההיגיון הבסיסי אשר עומד מאחורי מתן ההטבה הינו סיוע כאמור, לאנשים שחניה במקום קרוב ליעד יוכל להקל עליהם באופן משמעותי. אם ניקח למשל חולים מסוימים כגון חולי לב, אפילפסיה ועוד, נראה כי הם בעלי סכנה ממשית להיפגע במידה ויצטרכו ללכת מרחקים גדולים באופן יומיומי, בין אם מדובר במרחק מן החניה לעבודה, לסופר וכד'.

    אולם, בהקשר לנכה הזקוק לכיסא גלגלים כאמור, נציין כי קיימים 3 סוגי תגים, כאשר קיימים הבדלים מסוימים בהטבות ביניהם. באשר לתג שהתקבל עבור אדם שזקוק לכיסא גלגלים, התג יאפשר נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית (רק כאשר האדם הזכאי עצמו מצא ברכב).

    תהליך הגשת הבקשה לקבלת התג

    באופן כללי, קיימים כמה תנאים בסיסיים שהם: הגשת טופס "תג נכה ופטור מאגרת רישוי" +צילום ת"ז מלא (כולל ספח), צילום רישיון רכב, מכתב חתום עם 1 או 2 מספרי רכב שעבורכם מבוקש התג ומסמכים רלוונטיים אודות המוגבלות. שימו לב כי יש לצרף מסמכים רלוונטיים מגורם רפואי מוסמך שמצביעים על המוגבלות, אלא אם כן קיים אצלכם זה מכבר אישור על אחוז מוגבלות ממשרד הבריאות (מועדה מיוחדת מטעם משרד הבריאות).

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה