דמנציה היא מצב נוירולוגי מתקדם המשפיע על הזיכרון, החשיבה וההתנהגות. בדרך כלל קבוצת המחלות הדמנטיות הינה אופיינית לגילאים המבוגרים. מגוון מחלות אלו עלולות לגרום לרוב לאתגרים רבים, לרבות בעיות או קושי בניידות, קושי בביצוע פעילויות יום יומיות ולפעמים צורך בעזרה וסיוע מסביב לשעון. בנסיבות אלו, השאלה היא האם מי שסובל מדמנציה זכאי לתג נכה, שמן הסתם יכול להיות לו לעזר ולהקל על חייו באופן משמעותי.

צרו קשר לייעוץ חינם

    במקרים רבים, וכמובן על פי חומרת התסמינים וקצב התפתחותם, אנשים עם דמנציה יכולים להיות זכאים לתג נכה בכפוף לקריטריונים ספציפיים הקשורים לניידות ויכולתם לפעול בחיי היום יום. הקריטריונים והדרישות לשם קבלת תג נכה יכללו לרוב קשיים בהליכה, קושי בכניסה ויציאה מרכב, צורך בליווי צמוד, היכולת לנהוג ולחיות חיים עצמאים ועוד. לאחר הבקשה תבוצע הערכה רפואית של המטופל או האדם המבקש תג נכה, שתכלול בדרך כלל סקירת ההיסטוריה הרפואית, בדיקה גופנית, הערכת התפקוד היומיומי על אופניו ורבדיו השונים.

    המטרה של הענקת תג נכה למישהו עם דמנציה היא במהותה ובעיקרה כדי לשפר את איכות חייו על ידי מתן גישה קלה יותר לשירותים ומתקנים חיוניים. מקומות חניה נגישים בקרבת מקומות ציבוריים יכולים להקל על הלחץ והחרדה הכרוכים בחניה, ולהפוך את הטיולים ואף את העבודה לאפשרית יותר הן עבור הפרט והן עבור המטפל שלו. עם זאת, ההחלטה להעניק תג נכה לאדם עם דמנציה אינה פשוטה. זה מצריך הערכה זהירה ואינדיבידואלית של הצרכים, היכולות והאתגרים איתם מתמודד האדם. בנוסף, התקנות והקריטריונים לקבלת תג נכה עשויים להשתנות מעת לעת, ולכן חיוני להתייעץ עם הרשויות הרלוונטיות או אנשי מקצוע בתחום, מומחים להוצאת תגי נכה, כדי להבין את הדרישות הספציפיות בכל זמן נתון.

    בסופו של דבר, מתן תג נכה למישהו עם דמנציה הוא חלק ממאמץ חברתי רחב יותר כדי להבטיח הכלה ותמיכה לאנשים המתמודדים עם אתגרים קוגניטיביים וניידות. חברה מתוקנת מעוניינת ושואפת להעצים את האוכלוסייה בכלל ואת החולים בפרט, באמצעות המשאבים הדרושים כדי לשמור על עצמאותם, וישפר את רווחתם הכללית ואיכות חייהם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה