צרו קשר לייעוץ חינם

    מדי פעם, אנו קוראים כתבות ושומעים על מקרים בהם אדם או כמה אנשים זייפו במכוון תו חניה לנכים. בשנים האחרונות כפי שנסביר, הזיוף הפך לקשה יותר, אך עדיין קיימים ניסיונות שונים לזיוף ולכן חשוב לנו לעשות סדר בדברים, בייחוד עבור מי שבאמת זכאי להוציא תו חניה לנכים.

    מדוע לזייף תווי חניה?

    כידוע, תו חניה יכול להעניק לבעליו הטבות רבות ומפתות, לרבות הזכות לפטור מתשלום על חניה במקרים מסוימים, הזכות לאגרה מופחתת, הזכות לחניה במקומות מיועדים שפעמים רבות אטרקטיביים יותר ממקומות חניה פנויים ורגילים וכד'. כך או כך, נראה כי קימות מספיק סיבות עבור אנשים שאינם מכבדים את החוק לנסות ולזייף אותו, עניין אשר מטבע הדברים פוגע באוכלוסיית הנכים שלהם לעומת הזייפנים, בהחלט מגיעה הזכות ליהנות מכלל ההטבות.

    החל משנת 2009: כבר לא כל כך קל לזייף

    באופן כללי, בשנת 2009 מדינת ישראל החלה להוציא את תו החניה לנכים ככרטיס קשיח, אשר היה אמור להקשות על זיופים למיניהם. התג (שכבר לא כל כך) חדש נראה פחות או יותר כמו רישיון נהיגה והוא אמור להיות מוצמד לחלון הקדמי של הרכב מצד שמאל, או לחלון של הנהג (החלון הצדדי). חשוב לציין שעדיין קיימים זיופים, אולם הם נעשים בהיקף קטן יותר ממה שהיה בעבר.

    עונש על זיוף תווי חניה

    קשה לנו לומר מהו העונש על זיוף תווי חניה לנכים, אולם חשוב לציין שמדובר בעונש שככל הנראה תלוי בחומרת העבירה. קיימים מקרעים בהם אדם בודד ניסה לזייף תו חניה לנכה עבור עצמו, בעוד שקיימים מקרים בהם אנשים ניסו להפוך את העניין למעין מקצוע עבורם וכד'.

    ומה המשמעות עבור ציבור הנכים בישראל?

    כפי שרמזנו לעיל, המשמעות המעשית ביותר היא שנכים בישראל חשים לא אחת כי הפקחים או הרשויות "מחפשות" אותם וגם אם הם צודקים בטענה שכנגד דוח, דרישות לתשלום שלא היו צריכים לשלם ועוד, עדיין הם נאלצים לעבור מסכת ייסורים של הוכחות, התכתבויות ולעיתים אף דיונים שונים כדי להוכיח את זכותם שממילא מגיעה להם מתוקף החוק.

    מתקשים לממש את זכותכם על פי החוק? מעוניינים לקבל חוות דעת מקצועית בנושא תו חניה לנכה? אנחנו כאן כדי לסייע לכם להימנע מהטרטורים! צרו קשר ונשמח לסייע לכם בעניין.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה