צרו קשר לייעוץ חינם

    תו חניה לנכה, מסייע לנכים באיתור מקום חניה גם במקרים בהם אין חניה פנויה בנמצא. קיימות הטבות רבות אותן זכאי לקבל הנכה, כאשר אלו ניתנות בהתאם לסוג ואחוזי הנכות אותם קיבל. ככלל, ניתן לקבל תו נכה עבור שני רכבים, ככל ששני כלי הרכב משמשים לניידות הנכה. יתרה מזאת, על אחד משני הרכבים ניתן לשלם אגרה מופחתת העומדת על 27 שקלים. נוסף על כך, מדי 8 שנים עתיד להתחדש תו הנכה ולהישלח בדואר לבית הנכה.

    היכן קיימת חובת הצגת תו נכה?
    באופן כללי, קיימת חובת הצגת תו נכה כתנאי לחנייה במקום אסור, כאמור בחוק חניה לנכים. אולם, זה לא מכבר הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים קביעה לפיה אין חובת הצגה של תו נכה משותק ברגליו, בסמוך לתמרור ג- 43 (תמרור כחול המגדיר אזור מותר לחניית נכה משותק רגליים). פירושו של דבר, ניתן להחנות רכב המסייע לנכה בסמיכות לתמרור האמור מבלי להציג ברכב את תג הנכה.  בשונה מכך, באזורים בהם אין תמרור המורה על חניית נכים (דהיינו- מקום אסור לחניה), קיימת חובת הצגת תג נכה, כאשר החניה מותרת בהתאם לסוג תו הנכה שקיבל.

    הוצאת תג נכה
    ככלל, הליך הוצאת תג נכה בישראל הינו ארוך ומסורבל, הכרוך בהשקעת זמן רב, לא מעט טרטורים וטלפונים מייגעים, כאשר במקרים רבים התג המבוקש מגיע כעבור זמן רב. אשר על כן, בעת הוצאת תג נכה, מומלץ לפנות לחברת מימוש זכויות רפואיות, אשר תדאג לטפל בכל ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בהוצאת התג, תחסוך זמן רב ותמנע מטרדים עתידיים מיותרים. החברה עתידה לוודא שהלקוחות הפונים אליה יקבלו את כלל הזכויות המגיעות להם מהמדינה בכל הנוגע להוצאת תו הנכה, תוך הפחתת זמן ההמתנה לקבלת התג למינימום האפשרי וכן עדכונים שוטפים על הנעשה.

    לסיכום, מקווים שהצלחנו להסביר כראוי את נושא חובת הצגת תו חניה לנכה. חשוב לציין כי הקושי האמיתי מתקיים למעשה בתהליך הוצאת תו החניה לנכה כמובן, אולם גם במקרה של הסתבכות אחרת עם החוק בנושא זה, מומלץ לפנות לגום מקצועי ומיומן לייעוץ.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה