צרו קשר לייעוץ חינם

    בפירוט תנאי הזכאות לתו הנכה מצוין גם אחוז נכות מינימאלי, שנקבע על פי החלטת וועדה רפואית של ביטוח לאומי. האם קיומה של קביעת אחוז נכות הינה הכרחית עבור קבלת תו הנכה?

    זכאות לתו הנכה על פי אחוזי נכות

    ההגדרות הבסיסיות לתו הנכה כוללות גם דרישה להצגת פרוטוקול הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי ומשרד הבריאות שקבעה כי לאדם 60% נכות לפחות וכן, שתנועתו ללא רכב עשויה לערער את מצב בריאותו. קביעת אחוזי הנכות על ידי הוועדה של ביטוח לאומי לא נועדה רק לסייע בעת בקשת תו הנכה, אלא גם עבור שלל זכויות וזכאויות שמגיעות לאדם על פי סוגים שונים של נכויותלקויות מהן הוא סובל.

    האם הבדיקה בוועדה הרפואית הינה חובה עבור קבלת תו הנכה?

    אדם שלא נבדק על די הועדה הרפואית של ביטוח לאומי עדיין יכול להגיש בקשה לתו נכה בעזרת הצגתם של מסמכים רפואיים עדכניים ורלוונטיים למצבו וכאלה שמוכיחים כי האדם זקוק לתו הנכה על מנת שיסייע לו להתנייד (במקרים מסוימים, תו הנכה לא מסייע רק לעניין החניה, אלא גם מתיר את הנסיעה בתחבורה ציבורית).

    האם קיומה של קביעת אחוזי נכות על ידי ביטוח לאומי מעלה את סיכויי הזכאות?

    לא בהכרח. קיימים כיום אזרחים רבים בישראל שזכאים לתו נכה ללא קשר לקביעת אחוזי נכות על ידי ביטוח לאומי. ככלל, הזכאות לתו הנכה  צריכה להיקבע רק על ידי הצורך של האדם עקב מצבו הרפואי, ללא קשר לאחוזי הנכות. עם זאת, חשוב לציין כי "ההיגיון" מאחורי הזכאות לתו הנכה איננו תמיד ברור למגישי הבקשה, שכן לצערנו אנו רואים בקשות רבות שנדחו למרות שלאדם קיים צורך ברור לתו הנכה, לשם הקלת ההתניידות ברכב.

    מה ניתן לעשות כדי למקסם את סיכויי קבלת תו הנכה?

    הדבר המומלץ ביותר לעשות הוא להקפיד על הגשת המסמכים הנכונים והעדכניים שניתנו על ידי מומחים מתחום הרפואה, בהתאם ללקות האדם. זכרו שאגף הרישוי איננו מזמין את האדם לבדיקה רפואית ולכן, קביעתו באשר לזכאות האדם נובעת אך ורק בהתאם למסמכים הרפואיים והכלליים שיוגשו בבקשה לתו הנכה.

    חברת אופקים הינה בעלת ניסיון בסיוע ללקוחות רבים בדרך לקבלת תו הנכה במהירות, ביעילות ובקלות! תנו לנו לסייע בדרך לקבלת תו הנכה המגיע לכם!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה