צרו קשר לייעוץ חינם

    תאמינו או לא, בחלק מן המקרים, יוכלו זכאים להנפיק תו נכה לצמיתות – כזה שיתחדש  אוטומטית כל 8 שנים! אם הנושא מעניין אתכם, המשיכו לקרוא!

    שמעתם על האופציה?

    באופן כללי, כל תו חניה לנכה נמצא בתוקף של כמה שנים, שבשופן יש צורך "להוכיח" מחדש למשרד הרישוי כי אתם זכאים לתו חניה חדש (שימו לב לתאריך התפוגה על גבי הכרטיס). אולם, תאמינו לאו לא, קיימים גם מקרים בהם תו החניה מאושר לצמיתות, כלומר תו החניה מאושר לתוקף של 8 שנים כשבסופן, התו יתחדש אוטומטית ללא צורך בפניה חדשה למשרד הרישוי, לרבות הגשה מחדש של כל המסמכים המצביעים על נכותו של האדם וזכותו לקבל תו חניה.

    מה צריך לעשות כדי לקבל תו חניה כזה?

    עד לא מזמן, ניתן לומר כי התהליך לא היה פשוט כלל. נכים מסוגים וברמות שוות קיבלו תג חניה עם תוקף למספר שנים מועטות בלבד, כשבסופן נדרשו להגיש מחדש את המסמכים למשרד הרישוי ולהמתין כידוע "90 יום" כדי לקבל כרטיס חדש, עניין אשר וודאי הקשה מאוד על התנהלותם ביום יום.

    בנוסף, נטען פעמים רבות כי נכים שממילא מצבם לא ישתנה בעתיד ולכן אין סיכוי שיאבדו את זכותם לתו נכה, לא מקבלים את הזכות האלמנטרית שמגיעה להם, שהיא תו נכה הניתן לצמיתות ובעיקר, כזה המתחדש ללא צורך בפנייה מחודשת למשרד הרישוי.

    ומה קורה בפועל?

    במשרד מבקר המדינה, אכן נטען כי הגיעו תלונות רבות לנציבות תלונות הציבור בדבר התופעה הזו. עוד נכתב, כי לאחר בירור על משרד התחבורה, עלה כי זה לא קבע אמות מידה קבועות שיקבעו האם מגיע לאותו אדם תו נכה לצמיתות, או תו נכה בעל תאריך תפוגה של שלוש שנים. לבסוף, נמסר כי נציבות תלונות הציבור פנתה בנושא ליועצת המשפטית של משרד התחבורה, מה שהוביל בסופו של דבר לקביעת אמות מידה קבועות.

    האם זה אומר שיורת נכים יוכלו לקבל תווי חנית נכים לצמיתות?

    איננו יודעים מהם המספרים המדויקים של הנכים שהצליחו לקבל תווי חניה לצמיתות לאחר קביעת אמות המידה הקבועות. עם זאת, אנו מעריכים כי התהליך, לפחות עבור חלק מהנכים, יהיה הרבה יותר פשוט ממה שהיה בעבר. עם זאת, חשוב מאוד להבין כי קבלת תו נכה עדיין יכולה להיות קשה ומייגעת.

    מתקשים בקבלת תו נכה שמגיע לכם? מעוניינים לבדוק אפשרות לקבלת תו נכה לצמיתות? צרו אתנו קשר להיוועצות וסיוע בדרך למימוש זכויותיכם!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה