צרו קשר לייעוץ חינם

    אנשים רבים, לפני גיל פרישה, עוברים ניתוח להחלפת ברך הכולל פרוצדורות רפואיות שונות, כמו גם השלכות שונות על האדם, לרבות פגיעה ביכולת הניידות. על כן, ניתן לקבל במדינת ישראל הטבות שונות, בהתאם לאחוז המוגבלות הנגרמת כתוצאה מניתוח להחלפת ברך.

    קבלת גמלת ניידות על ידי הביטוח הלאומי

    גמלת הניידות היא שם כללי להטבות אשר ניתנות מטעם הביטוח הלאומי לאדם בעל ליקויים ברגליים שנקבעו כמגבילים בניידות. בין ההטבות הנכללות בגמלת הניידות, ניתן לקבל מגוון הלוואות הקשורות לרכב (הלוואה לקניית רכב חדש והלוואה למימון מיסי הרכב), קצבת ניידות ועוד. הזכאות להטבות מטעם הביטוח הלאומי ניתנות בהתאם לקביעת אחוז המוגבלות, אשר קבעת על ידי ועדה מטעם משרד הבריאות וכן, בהתאם להיותו של האדם תושב ישראל, לפני גיל פרישה (בתנאים מסוימים, ניתן לקבל את ההטבות גם אחרי גיל הפרישה, אך לא לראשונה).

    ניתוח להחלפת ברך וקביעת אחוזי מוגבלות בהתאם

    ניתוח החלפת ברכיים כולל בתוכו פרוצדורות שונות הקשורות למפרקים שהוחלפו, תוצאות הניתוח, יכולת הניידות של האדם לאחר הניתוח ועוד. קיימים למשל מצבים בהם יוחלף רק מפרק אחד, בעוד שקיימים מצבים בהם שניים, או שתתקיים החלפת מפרק חוזרת וכו'.  באופן כללי, המוגבלות שנקבעת לאחר ניתוח כזה הינה בדרך כלל מעל  40% ויכולה להגיע אף ל- 100%, אולם היא תלויה בשלל גורמים נוספים הקשורים למצב הספציפי של המנותח ולכן תמיד מומלץ להוסיף לתביעה חוות דעת אישית של אורתופד, אשר מתייחסת כמובן למצב האדם עצמו ולשלל ההשלכות של הניתוח על ניידותו.

    קצת על ההטבות המגיעות במסגרת גמלת הניידות

    כמובן שכל מקרה לגופו, אולם באופן כללי, אתם עשויים להיות זכאים לקצבת ניידות חודשית הניתנת לבעלי רכב, במידה ואכן נקבע לכם אחוז מוגבלות של 40% ומעלה. במידה ואין ברשותכם רכב, עדיין ייתכן ותהיו זכאים לקצבת ניידות חודשית שנועדה לסייע לכם במימון הוצאות תחבורה ציבורית, אשר נכון לשנת 2017, עומדת על 2,364 ₪. בנוסף, ייתכן ותהיו זכאים לקבלת תג חניה לנכה וזכאות לתשלום מופחת של האגרה, הטבה בחשבון המים ועוד.

    לסיכום, נדגיש כי בהליכים לקביעת אחוז המוגבלות וקבל ההטבות השונות, יש להיוועץ בגורם מוסמך על מנת להעלות ככל הניתן את הסיכוי לקבלת ההטבות במלואן, בהתחשב במצבכם האישי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה