צרו קשר לייעוץ חינם

    במידה והנכם שוקלים לפנות לביטוח לאומי בתביעה לקצבת ניידות לילד נכה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

    קצבת ניידות לילד נכה

    קצבת ניידות לילד נכה הינה גמלה אשר משולמת עבור ילדים בעלי לקויות שונות, אשר תלויים בזולת ברמות שונות. ככלל, קצבת הניידות משולמת עבור ילדים מגיל 90 יום ועד 18 שנים ו-3 חודשים ובמקרים מסוימים אף מגיל לידה. סכום הגמלה נקבע על פי גיל הילד, הלקויות הקיימות אצלו ומידת תלותו בסיוע הזולת.

    הקשיים בקבלת קצבת ניידות לילד נכה

    לצערנו, קבלת קצבת הניידות לילד נכה איננה תמיד קלה. ניתן לחלק באופן כללי את הקשיים אשר עלולים לצוץ בדרך לקבלת הקצבה ל-3 עיקריים:

    • קושי בירוקרטי – בירוקרטיה כידוע, היא פתח לקשיים רבים ותסבוכות. במקרה של ביטוח לאומי, הקשיים הבירוקרטיים מופיעים לרוב בשלבי הגשת המסמכים השונים. לציבור לעיתים קרובות לא ברור אילו מסמכים רלוונטיים לתביעה, או אילו מסמכים יגדילו את הסיכוי להצלחה בתביעה מול ביטוח לאומי.
    • קושי בוועדות הרפואיות – הקושי בוועדות הרפואיות יכול להיות גם בירוקרטי, אולם לוועדות אלה קיימים גם קשיים אופייניים משלהן: הוועדות נמשכות פעמים רבות רק מספר דקות, זמן אשר איננו מספיק לקביעה הוגנת ומנומקת של זכאות לקצבה. יתר על כן, במקרים של תביעות לקבלת קצבת ניידות לילד נכה, הוועדות עלולות לקבוע קצבה חלקית שלא כהוגן, הודות למחסור במסמכים, ראיות חלקיות שהובאו על ידי האחותאח שביקרו בבית הילד וכד'.
    • קושי בהבנת נוסח החוק – סעיפי החוק אינם תמיד ברורים לאדם הפשוט ובמקרה הזה, להורה הכורע תחת הנטל. בנוסף, לשון החוק אינה תמיד הולמת בדיוק את מצבו הספציפי של הילד. עניין זה עלול להוביל לחוסר הכרה, או בהכרה חלקית של מצב הילד על ידי המוסד לביטוח לאומי.

    הקשים שתוארו למעלה עלולים להיות רק קצה הקרחון של הקשיים שמשפחות עלולות לחוות, בעת תביעתן לקבלת קצבת ניידות לילד נכה. לכן, על מנת לחסוך אנרגיה, זמן וכמובן להגדיל את סיכוייכם לזכות בתביעה ולקבל את מלוא הקצבה, מומלץ לפנות לגורם מקצועי המבין בדבר, שיוכל לייעץ לכם ואף ללוות אתכם בתהליך התביעה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה