צרו קשר לייעוץ חינם

    רבים אינם מודעים לכך, אולם החל מינואר 2017, מי שתרם 180 ₪ ומעלה למוסד ציבורי שקיבל אישור מיוחד מרשות המיסים, זכאי לקבלת זיכוי ממס הכנסה. הזיכוי מיועד הן לשכירים והן לעצמאיים. קראו עוד אודות הדרך לעשות זאת.

    אחת מן הדרכים בהן המדינה מעודדת אזרחים לתרום למוסדות צדקה היא החזר מס עבור תרומה למוסדות אשר הוכרו כמוסדות ציבור לענייני תרומות, על פי ס' 46 לפקודת מס הכנסה. ניתן לברר האם המוסדות אליהם תרמתם הם כאלה, על פי בדיקה באתר רשות המיסים. זיכוי המס יינתן בגובה 35% מסך התרומה עבור יחיד.

    מי יכול להגיש בקשה בגין החזר מס על תרומות ובאילו תנאים?

    את הבקשה יכולים להגיש הן שכירים והן עצמאיים. באשר לעצמאיים, יש צורך למלא בסוף השנה את טופס 1301 כידוע, ולצרף שם את הקבלות המקוריות על התרומה. באשר לשכירים, יש למלא את טופס 116, אשר ניתן גם באופן מקוון. חשוב לציין שיש להדפיס ולחתום גם על הטופס המקוון. שכירים צריכים להוסיף בנוסף לתלוש שכר. חשוב לציין שבמקרים מסוימים ייתכן ופקיד השומה יבקש לצרף מסמכים נוספים ולכן יש לברר מולו בדיוק אילו מסמכים דרושים, במקרה שלכם.

    במידה ותקבלו את הזיכוי, פקיד השומה ישלח לכתובתכם אישור את התרת הזיכוי, אותו תצטרכו להעביר למעסיק. אגב, קיימים מקומות עבודה אשר קיבלו אישור מרשות המיסים ולכן התהליך מבוצע דרך מחלקת שכר.

    מה עוד חשוב לדעת בנושא החזר מס על תרומות?

    סכום התרומה עשוי להשתנות ולכן חשוב להתעדכן בו (הסכום המזכה בהטבה היה לפני כן 190 ₪). כמו כן, במידה ותבדקו את המוסדות להם תרמתם, יש לשים לב לתאריך התוקף של האישור. עניין נוסף הוא הקבלות האלקטרוניות אשר מתקבלות כקובץ PDF. במקרה כזה, עליכם לברר האם העמותה השתמשה בתוכנה אשר עברה אישור להנפקת קבלות כאלה מטעם רשות המיסים. את הבדיקה יש לבצע בעזרת מספר החברה המנפיקה את הקבלות מטעם אתר ההתרמה, ולאחר מכן לבדוק זאת באתר רשות המיסים בעזרת אותו מספר.

    • חשוב לציין כי מאמר זה מכיל מידע כללי ואיננו מהווה מסמך משפטי. לפרטים מדויקים יש לפנות לרשות המיסים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה