צרו קשר לייעוץ חינם

    קצבת ניידות היא אחת מתוך שורה של הטבות הניתנות לאנשים בעלי ליקויים שונים ברגליים המגבילים את ניידותם. ההטבות ניתנות על פי עמידה בקריטריונים שונים, וחלק ניכר מהן קשורות לבעלות או רכישה של רכב. המשיכו לקרוא אודות הקצבה ושאר ההטבות המגיעות לכם.

    קצבת ניידות הינה הטבה מטעם הביטוח הלאומי, עבור אותם אנשים באוכלוסייה אשר יש להם ליקויים שונים ברגליים, בין אם מדובר בילד ובין אם מדובר במבוגר. הקצבה מכונה "קצבת ניידות" משום שמטרתה היא סיוע לאותם בעלי קושי, על מנת שיוכלו להשתלב בקהילה ביתר קלות בעזרת ניידות משופרת וכמובן, לסייע להם בעצמאותם.

    למי מגיע קצבת ניידות?

    המוגבלות בניידות נקבעת על ידי ועדות רפואיות מטעם משרד הבריאות, אשר עובדות לפי רשימת ליקויים קבועה וכמו כן, קובעות משתנים שונים הקשורים לליקויים ברגליים כאמור, כגון מידת הזדקקות האדם לכיסא גלגלים, מידת הקביעות של הליקוי וכדומה. לפני הבדיקה בוועודת, יש להגיש בקשה מיוחדת.

    ההבחנה בין "בעל רכב" ל"חסר רכב" במתן הקצבה

    קצבת הניידות החודשית ניתנת עבור מי שעונה לתנאי הזכאות ומוגבל בניידות, ללא קשר לבעלותו על רכב, או לרכב הנמצא ברשותו. על כן, קיים סכום קצבה גם לחסרי רכב, אשר נכון לינואר 2017, עומדת על 2,364 שקלים.

    אולם, עבור מי שהינו מוגדר כ"בעל רכב", קיימים מרכיבים שונים אשר משפיעים על הקצבה, כגון: השאלה אם המוגבל בניידות בכלל בעל רשיון נהיגה, גודל הרכב אשר בבעלותו, שכר המוגבל בניידות (במידה וקיים), שירות צבאי או לאומי ועוד. בנוסף, שיעורי קצבת הניידות והתוספת לקצבה מתעדכנים על פי תנודות שונות, לרבות התייקרויות, במחירי דלק, מחירי תיקונים ואחזקת רכב, מחירי ביטוחים ועוד.

    הטבות נוספות מלבד הקצבה

    קיימות הטבות רבות בניידות, אולם ככלל, רוב ההטבות ניתנות ומשתנות על פי הבעלות על רכב, או רכישתו ,כגון: הלוואה עומדת, אשר נועדה עבור מוגבל בניידות שעומד לקנות רכב חדש פרטי, מסחרי או כזה המוגדר "כרכב לאביזרים מיוחדים". ההלוואה ניתנת בתנאים מסוימים, לרבות עמידה בהתחייבויות מטעם הביטוח הלאומי. הטבות נוספות הינן : החזר הוצאות לרכישה והתקנה של אביזרים ברכב פרטי, לימוד נהיגה ברכב לאביזרים מיוחדים אשר מופעל על ידי תוכנית מטעם הביטוח הלאומי, ועוד. מומלץ לקרוא אודות ההטבות הנוספות, ופירוטי התנאים והקריטריונים באתר הביטוח הלאומי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה