צרו קשר לייעוץ חינם

    חלק מן המסמכים הרפואיים שנדרשים אנשים להגיש לאגף הרישוי עבור קבלת תו נכה הם המלצת רופא מומחה בתחום הלקות של האדם. בהתחשב בעובדה שבאגף הרישוי יושב רופא מטעם הבודק את המסמכים הרפואיים, עד כמה המלצת הרופא משפיעה?

    זכאות לתג החניה לנכה

    באופן כללי, בשונה מזכאויות שונות הקשורות בנכות במדינת ישראל, עבור קבלת תג הנכה האדם לא יתבקש להגיע לבדיקה בוועדה רפואית שתקבע את זכאותו. במקום, יידרש האדם המבקש להנפיק תג נכה, להגיש מסמכים שונים לאגף הרישוי שביניהם אישור של משרד הבריאות (במידה ונבדקה ניידות לפני גיל 67) ובמידה ולא קיים אישור מוגבלות בניידות מטעם משרד הבריאות, יש להגיש מסמכים מרופא מומחה בתחום מחלתו של האדם, אשר יכללו התייחסות פרטנית לנושא המוגבלות בניידות והקושי בתנועה. כמו כן, על המסמכים להיות עדכניים.

    עד כמה המלצת הרופא משפיעה על החלטת אגף הרישוי?

    ככלל, המלצת הרופא הינה חשובה ביותר, שכן מדובר במסמך המעיד על מצבו הרפואי של האדם והזדקקותו המעשית לתו הנכה. עם זאת, הקריטריונים המדויקים המשמשים לקביעת זכאותו של האדם לתג נכה באגף הרישוי אינם ידועים לציבור באופן מלא. יתר על כן, באגף הרישוי יושב רופא שתפקידו הינה בחינת המסמכים הרפואיים, רופא שתחום מומחיותו איינו תמיד נוגע לתחום הלקות הרפואית של האדם המבקש את תו הנכה. חשוב לציין כי המלצת הרופא חיונית גם במקרה בו אדם מעוניין לחדש את תו הנכה, לאחר שפג תוקפו.

    מה ניתן לעשות כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת תו הנכה?

    לצערנו, קבלת תו הנכה עלולה להיות מסובכת ומורכבת, בייחוד כשלא ניתן להבטיח שרופא אגף הרישוי ייתן את דעתו לכלל הסעיפים במסמכים הרפואיים המעידים על לקותו של האדם והזדקקותו לתו הנכה. עם זאת, ניתן להגדיל את הסיכויים לקבלת תו הנכה על ידי פניה לגורם מקצועי ומומחה בתחום, אשר בהתבסס על ניסיון של לקוחותיו, ידע להפנות אתכם לקבלת המסמכים הרפואיים המדויקים והעדכניים ביותר הקשורים למצבכם. חשוב לזכור, כי קיימת חשיבות לאותם מסמכים גם במקרה של ערעור על החלטת אגף הרישוי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה