צרו קשר לייעוץ חינם

    במידה ואתאתם בהריון – מזל טוב! עבור מי שחדש בנושא, קיבצנו כמה זכויות משמעותיות של היולדת ובן זוגה שחשוב להכיר לפני ואחרי הלידה.

    זכויות יולדת לפני הלידה

    ראשית, חשוב לדעת כי הבדיקות מעקב במהלך ההריון, אשר כלולות בסל הבריאות מתבצעות ללא תשלום (לאישה שאר מבוטחת בביטוח בריאות). לצד עניין זה, חשוב לדעת כי ביצוע כל בדיקה חייב להתבצע עם הסכמתה של האישה ההרה. במידה והאישה נעדרת מן העבודה לצורך בדיקות הקשורות בהריון, על המעסיק לספק לה שכר עבודה מלא עבור שעות היעדרות. הבדיקות הקשורות בהריון מתחלקות ל-3 סוגים: בדיקות מעקב, המתייחסות לביקור אצל רופא או אחות וכוללות בדיקת משקל, לחץ דם ובדיקת דם. בדיקות סינון, אשר כוללות בדיקות דם או אולטרסאונד ונועדו עבור בדיקת סיכונים למיניהם. הסוג השלישי, הינו בדיקות אבחנתיות וכוללות בדיקות אשר כוללות בדיקות מי שפיר, שיליה, וכו'. על כל אישה הרה לדעת כי ישנה חובת רישום ומעקב על גבי פנקס מעקב הריון.

    זכויות יולדת לאחר הלידה

    ראשית, חשוב לציין כי קיימת חובה על הסכמת ההורים לטיפול ביילוד בבית החולים, לרבות מתן חיסונים. בהתאם לכך, על הצוות הרפואי חלה חובת מסירת מידע ליולדת במהלך האשפוז, הכוללת מסירת דף הסבר להורים. כמו כן, את המידע על כלל הטיפולים אשר ניתנים ליילוד במהלך האשפוז ניתן למסור להורים בעל פה או בכתב. חשוב לציין כי מומלץ ביותר כי הורים יבררו לפני הלידה אילו טיפולים הולך לקבל היילוד מכיוון שתינוק אשר לא הביעו דרישות מסוימות עבורו עתיד לקבל את סדרת הטיפולים המלאה, הכוללת בין השאר חיסונים ובדיקות סקר.

    חופשת לידה של היולדת ובן הזוג

    באשר לחופשת לידה, עובדות אשר עבדו לפחות שנה בעבודה או אצל אותו מעסיק רשאיות לחופשת לידה של 26 שבועות, כאשר רק חלק ממנה הוא בתשלום. עבור עובדות שעבדו פחות משנה, החל מינואר 2017, זכאיות לחופשת לידה של 15 שבועות בתשלום מלא או חלקי, בהתאם לתנאי זכאות מסוימים. כמו כן, גברים רשאים לחלוק עם בנות זוגם את חופשת הלידה ובהסכמת היולדת ניתן לשהות בחופשת לידה חופפת של שבוע. בכל מקרה, בן הזוג יוכל לחלוק עם היולדת את חופשת הלידה רק החל מן השבוע השביעי לחופשת הלידה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה