צרו קשר לייעוץ חינם

    ניתוח עצם הירך עשוי לזכות את האדם באחוז מובלות מזכה עבור גמלת ניידות מטעם המוסד לביטוח לאומי. התנאי הראשוני לקבלת ההטבה הינו הגשת בקשה לוועדה רפואית מטעם משרד הבריאות.

    קצת על ניתוח עצם הירך והקשר שלו למוגבלות בניידות

    מפרק הירך הינו מפרק גדול יחסית ומשמעותי בגוף האדם. בין שלל תפקודיו, הוא מסייע בשמירה על היציבות, בולם זעזועים בעת תנועות כגון הליכה, ריצה וקפיצה ועל כן מסייע על תנועה תקינה של האדם. ניתוח עצם הירך מתקשר בדרך כלל לאוכלוסייה המבוגרת, אולם הוא מבוצע גם אצל האוכלוסייה הפחות מבוגרת, שכן פגיעה באזור יכולה להיגרם כתוצאה מגרמים כמו מחלות, דלקות, חבלות וכו' אשר מאפיינים גם אנשים מתחת לגיל 65.

    מסיבות שונות כפי שניתן להניח, כגון: מצב המטופל טרם הניתוח, גיל המטופל, מאפיינים גופניים-תורשתיים, הצלחת הניתוח וכיוצא באלו, עלול המטופל לסבול ממוגבלות בניידות. במקרה כזה, האדם עשוי להיות זכאי אף להכרה מטעם המדינה ולקבל הטבות בשל כך, שנועדו על מנת לסייע לו להתנייד ולתפקד במרחב.

    השגת הגמלה וההטבות דרך ועדה רפואית לקביעת המוגבלות

    חשוב לציין כי במידה ומדובר בבקשה ראשונה, לא ניתן להגישה לאחר גיל הפרישה (וכן, ניתן להגיש בקשה לאחר גיל הפרישה רק בתנאים מסוימים). ראשית, יש למלא טופס ייעודי לבדיקת הוועדה. החלק הראשון של הטופס מיועד למילוי אישי, אולם קיים בטופס גם חלק המיועד למילוי על ידי רופא, לרבות מילוי הליקוי הנכון מתוך רשימה. ניתן גם להגיש בנפרד תיעוד רפואי ולא למלא את החלק המיועד למילוי הרופא בטופס. אל הטופס, יש לצרף צילום של רישיון נהיגה במידה וקיים, שכן קיימות הטבות המיועדות לבעלי רכבזקוקים לרכב. לאחר אותה בחינה ראשונית, ניתן לקבל כמה תשובות אפשריות מן הועדה, כאשר שתיים מתוכן נוגעות לזימון לבדיקה בפני הועדה ובקשה לביצוע בדיקות נוספות מלבד אלה אשר הוצגו. בדיון עצמו בפני הועדה, תיערך לפונה בדיקה גופנית. במקרה בו הועדה הרפואית אכן קבעה לנבדק אחוז מוגבלות מזכים, הוא יוכל להגיש תביעה לגמלה מן הביטוח הלאומי.

     

    לסיכום, נדגיש כי היות וחוות דעת רפואית היא קריטית בשלב הגשת המסמכים ואף אחריה, יש להיוועץ בגורם מומחה לשם קבלת חוות דעת מקצועית ככל הניתן, אשר תעלה את סיכוי הבקשה להצליח בפני הועדה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה