צרו קשר לייעוץ חינם

    במידה והנכם בעלי בעיות רפואיות קשות, ייתכן ותוכלו לקבל פטור ממס הכנסה. ניתן לקבל פטור ממס על נכות של 100%, או בשיעור של לפחות 90% בעמידה בתנאים מסוימים. אם אתם סבורים כי פטור זה עשוי להיות רלוונטי עבורכם, המשיכו לקרוא את המאמר הבא.

    תנאי הזכאות פטור ממס הכנסה לנכה

    ראשית, על דרגת הנכות הרפואית להיות לתקופה זמנית אשר לא פחותה מ-185 ימים, או להיקבע לצמיתות. באשר לשיעור הנכות, כאמור מדובר בנכות שהינה או 100% עבור ליקוי אחד, או שיעור של לפחות 90% עבור כמה ליקויים. חשוב לציין כי במקרה שבו לאדם קיימת נכות רפואית אשר נגרמה כתוצאה ממספר מחלותליקויים, שיעור הנכות יחושב באופן משוקלל ולא באמצעות חיבור רגיל של סכומי אחוזי הנכות. 

    מה עוד חשוב לדעת אודות חישוב אחוזי הנכות והפטור ממס הכנסה לנכה?

    קביעת אחוז הנכות הרפואית נקבעת על ידי הביטוח הלאומי, בוועדות רפואיות מטעמם. בוועדות קיימים מבחנים רפואיים על פי תקנות הביטוח הלאומי, כאשר לכל ליקוי רפואי מוגדר אחוז נכות מראש. במקרים מסוימים, דרגת הנכות תוכל להיקבע על ידי וועדות של משרד הביטחון, או וועדות של משרד האוצר בענייני נפגעי נאצים ופיצוי נפגעי גזזת.

    באשר לזכאות עצמה ממס הכנסה, חשוב לדעת כי גם כאלה אשר זכאותם התחילה בשנים קודמות יכולים לקבל החזרי מס רטרואקטיבית, אולם ההחזר מוגבל בתקופה של עד 6 שנים מיום בקשת הפטור.

    דבר נוסף וחשוב – פטור ממס הכנסה זה נועד גם עבור אנשים עיוורים או ליקויי ראיה (בתנאי כי הם בעלי תעודה כזו).

    מה עושים עבור מימוש הזכאות פטור ממס הכנסה לנכה?

    ראשית, יש למלא את טופס 1516, כאשר אל הטופס יש לצרף עותק נאמן למקור של פרוטוקול הוועדה הרפואית אשר קבעה את אחוז הנכות. מסמכים אלו יוגשו לפקיד השומה במשרדי מס הכנסה. חשוב לדעת כי בהמשך התהליך, האדם יזומן על ידי המוסד לביטוח לאומי לוועדות הרפואיות המוזכרות לעיל, אשר יקבעו האם האדם אכן בעל אחוזי נכות מזכים. על החלטת הוועדה רשאי האדם לערער תוך 45 יום. בנוסף, מימוש פטור ממס הכנסה לנכה יתבצע בעזרת הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה (עבור כל שנה אשר בה התקיימה זכאות).

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה