צרו קשר לייעוץ חינם

    מהי אפילפסיה?

    אפילפסיה (או בעברית, מחלת הנפילה או כיפיון) היא הפרעה נוירולוגית במערכת העצבים המרכזית הקשורה בפעילות החשמלית של תאי העצב (נוירונים) במוח. הפרעה זו גורמת לפרכוסים. אצל מחצית מהחולים הגורים למחלת האפילפסיה הוא גנטי אך יש סיבות נוספות ביניהן: נזק למבנה המוח שנגרם כתוצאה מגידול, חבלת ראש או אירוע מוחי, זיהום כלשהוא במוח ומחלות המשפיעות על חילוף החומרים. הטיפול באפילפסיה הוא לרוב תרופתי ומטרתו היא למנוע פרכוסים ולאפשר לחולים לתפקד רגיל בחיי היומיום שלהם עם כמה שפחות תופעות לוואי. לעיתים, הטיפול יכול לכלול גירוי מוחי או ניתוח.

    מהם התנאים לקבלת תו נכה עבור חולה אפילפסיה?

    את הזכאות לתג נכה קובעת וועדה מיוחדת היושבת באגף הרישוי. הוועדה הפנימית, מורכבת גם מרופא מקומי והיא היחידה המוסמכת לקבוע זכאות לתו נכה וזאת על פי מסמכים רפואיים המוגשים לה ללא צורך בהגעה פיזית. הוועדה יכולה להעניק זכאות לתו נכה גם על פי אחוזי הנכות אשר נקבעו על ידי הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות. אנשים החולים באפילפסיה אינם נכללים בקריטריונים של משרד הרישוי לקבלת תו נכה אך הדבר תלוי לבסוף במסמכים המוצגים ובהחלטת הוועדה.

    כיצד ניתן לקבל תו נכה עבור חולה אפילפסיה?

    כדי לקבל תו נכה עבור חולה במחלת האפילפסיה, יש להגיש מסמכים וטפסים רפואיים מפורטים ככל הניתן המפרטים את מצבו של החולה. בנוסף, יש להגיש מסמכים הנוגעים לרכב או הרכבים שעבורם נדרש תג הנכה. הזכויות לתו הנכה ייקבעו אך ורק על פי המידע המופיע במסמכים. אמנם הוועדה אינה מחייבת הגעה פיזית אך עובדה זו מהווה גם חיסרון גדול כיוון שהפונים לקבלת תו נכה אינם יכולים להסביר את מצבם בפני הוועדה וקיים חשש כי לא כל המסמכים והטפסים שהוגשו ייבחנו לעומקם.

    כיצד ניתן להקל על תהליך קבלת תג נכה עבור חולה אפילפסיה?

    כל מחלה המשבשת את חיי היומיום ופוגעת בשגרה, מאלצת את החולה בין היתר גם להתמודד עם הליכים בירוקרטיים להשגת זכויות המגיעות לו. המומחים של חברת אופקים מזמינים אתכם לקבל סיוע במימוש הזכויות המגיעות לכם ולבני משפחתכם בעקבות מחלות או בעיות רפואיות שונות. ניסיון רב שנים, ידע ומעל הכל, יחס אישי, הופכים אותנו לחברה המובילה בתחום מימוש זכויות רפואיות.

    צרו קשר עם המומחים של אופקים וחסכו זמן יקר ובירוקרטיה

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה