צרו קשר לייעוץ חינם

    מהו חולה לב?

    מחלת לב היא ליקוי כלשהוא בלב אשר בעקבותיו הלב אינו מסוגל לעבוד ביעילות הנחוצה והגוף לא מקבל את כמות החמצן והמזון הדרושים לו. מחלת הלב הנפוצה ביותר היא מחלת לב כלילית הנקראת גם טרשת עורקים כליליים. על מנת שהלב יוכל לבצע את תפקידו כראוי הוא זקוק לאספקת חמצן וחומרי תזונה. עודף כולסטרול בדם ועישון הם בין הגורמים העיקריים להיצרות העורקים הכליליים והם מביאים לחסימה חלקית של זרימת הדם בהם. כתוצאה מחסימה זו, חלק משריר הלב אינו מקבל חמצן ומזון בצורה מספקת והדבר גורם לתסמינים כגון: כאבים בחזה, תחושת חנק או במילה אחרת-תעוקת לב. טרשת בעורק כלילי יכולה לגרום לחסימה מלאה של העורק בשל קריש דם ולהוביל למצב של אוטם שריר הלב(התקף לב). הטיפול במחלות לב, ביניהן חסימות בכלי דם כליליים הוא לרוב באמצעות צנתור לצורך הרחבת העורקים, טיפול תרופתי וכן ניתוח מעקפים.

     

    מהם התנאים לקבלת תג נכה עבור חולה לב?

     

    הדרך לקבלת תו נכה עוברת באמצעות וועדה מיוחדת באגף הרישוי. זוהי וועדה פנימית המורכבת גם מרופא מקומי והיא הוועדה היחידה אשר בסמכותה לקבוע זכאות לתו נכה וזאת על פי קריטריונים קבועים מראש שאינם ידועים לציבור. הוועדה יכולה לקבוע זכאות לתג נכה על פי מסמכים רפואיים המוגשים לה מבלי לראות את החולה. הוועדה יכולה לקבוע זכאות לתג נכה גם על פי אחוזי הנכות אשר נקבעו לחולה על ידי הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות. אנשים עם בעיות לב עומדים בקריטריונים הדרושים לקבלת תג נכה אותם קבע משרד התחבורה וזאת במידה ורופא קרדיולוג קבע כי דרגת תפקוד הלב שלהם היא דרגה 3 ומעלה.

     

    איך ניתן לקבל תו נכה עבור חולה לב?

     

    אם אין ברשותך אישור על קביעת אחוזי נכות מוועדה בביטוח הלאומי, עליך להגיש מסמכים וטפסים רלוונטיים אודות מחלת הלב שלך מהרופאים המטפלים בך. קבלת תו נכה מצריכה הגשת מסמכים וטפסים רבים ומפורטים ככל שניתן המעידים על מצבך. הוועדה אינה מחייבת הגעה פיזית אך מדובר בחיסרון גדול כיוון שהפונה לקבלת תו נכה אינו יכול להסביר את מצבו בפני הוועדה ויש חשש כי לא כל הטפסים יזכו לתשומת הלב הראויה.

     

    כיצד ניתן להקל על הליך קבלת תו נכה עבור חולה לב?

     

    מחלת לב פוגעת באיכות חייו של החולה ומאלצת אותו להתמודד גם עם סוגיות בירוקרטיות לקבלת זכויותיו השונות. המומחים שלנו באופקים, מקלים עליך ועומדים לרשותך בדרך למימוש הזכויות המגיעות לך ולבני משפחתך בעקבות מחלות ובעיות רפואיות שונות. הניסיון, הידע והיחס האישי אותו אנחנו מעניקים לכל לקוח ולקוח, הופכים אותנו לחברה מובילה בתחום מימוש זכויות רפואיות.

     

    אם אתה חולה לב וזקוק לתג נכה, צור קשר עם המומחים שלנו וחסוך זמן יקר ובירוקרטיה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה