צרו קשר לייעוץ חינם

    מהי מחלת פרקינסון?

    מחלת הפרקינסון היא מחלה נוירולוגית הגורמת לפגיעה והגבלה בתנועתיות. תסמיניה המרכזיים הם רעד, קשיון שרירים ותנועה איטית. המחלה נגרמת בשל פגיעה בתאי המוח האחראיים על ייצור הדופמין. הפגיעה מביאה לירידה ברמת הדופמין המשמש להעברתם של מסרים בין התאים במוח וככזה, תפקידו חשוב לצורך תנועתיות תקינה. המחלה ביסודה גנטית. אם למטופל אב, אם או אחים החולים בפרקינסון, סיכוייו לחלות במחלה גבוהים יותר מאנשים אחרים באוכלוסייה. בנוסף,מחקרים מצאו קשר בין חשיפה לחומרי ריסוס והדברה למחלת הפרקינסון. תסמיני המחלה מתפתחים בהדרגתיות וכוללים רעד בגפיים, קשיון שרירים, שינויים בדיבור ושינויים במבע. כיום, עדיין אין טיפול המרפא את המחלה אלא רק מביא לשיפור ניכר בתסמיניה וזאת על ידי מתן תרופות המעלות את רמת הדופמין במוח.

    מהם התנאים לקבלת תג נכה עבור חולה פרקינסון?

    כדי לקבל תג נכה עבור חולה פרקינסון, יש לפנות לוועדה מיוחדת באגף הרישוי. הוועדה היא פנימית ומורכבת בין היתר גם מרופא מקומי. וועדה זו הנה הסמכות היחידה לקביעת זכאות לתו נכה על פי קריטריונים קבועים מראש שאינם ידועים לציבור. בסמכות המשרד לקבוע זכאות לתו נכה על פי מסמכים רפואיים ללא צורך לראות את החולה או על פי אחוזי הנכות אשר נקבעו לו על ידי הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות. אנשים החולים במחלת הפרקינסון בצורה מתקדמת עומדים בקריטריונים של משרד התחבורה לקבלת תו נכה לרכב.

    כיצד ניתן לקבל תו נכה עבור חולה פרקינסון?

    במידה ואין ברשותך אישור על קביעת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי, על מנת לקבל תג נכה עליך להגיש מסמכים וטפסים רלוונטיים למשרד הרישוי. קבלת תג הנכה מחייבת הגשת מסמכים וטפסים רבים ומפורטים ככל האפשר המעידים על מצב החולה. כמו כן, יש להגיש מסמכים הנוגעים לרכב או לרכבים עבורם נדרש תג הנכה. קביעת הזכויות לתו נכה תיעשה אך ורק על פי המידע המופיע במסמכים שיוגשו. העובדה כי הוועדה אינה מחייבת הגעה פיזית, מהווה חיסרון גדול עבור החולה הפונה אליה לצורך קבלת תו נכה שכן הוא אינו יכול להסביר את מצבו בפני הוועדה וקיים חשש כי לא כל הטפסים והמסמכים הרלוונטיים אשר הוגשו יקבלו את מירב תשומת הלב הראויה

    מה עלי לעשות כדי להקל על תהליך קבלת תג הנכה עבור חולה פרקינסון?

    מחלת הפרקינסון פוגעת באיכות החיים ומשבשת אותם. בנוסף, נאלצים החולה ובני משפחתו להתמודד עם סוגיות בירוקרטיות רבות. המומחים של חברת אופקים כאן בשבילך בדרך למימוש הזכויות המגיעות לך ולמשפחתך בעקבות המחלה. ניסיון רב, ידע ויחס אישי לכל אורך התהליך, הופך אותנו לחברה המובילה בתחום מימוש זכויות רפואיות.

    זקוקים לתו נכה עבור חולה פרקינסון ? צרו קשר עם המומחים שלנו וחסכו זמן יקר ובירוקרטיה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה