צרו קשר לייעוץ חינם

    קשה למצוא אנשים שלא יודעים באיזה בנק יש להם חשבון עו"ש פעיל. לעומת זאת, הרבה מאוד אנשים לא יודעים לומר בביטחון באיזו קופת גמל מופקדים להם כספים. מה עוד שחלו הרבה מאוד שינויים בענף הפנסיה. קופות גמל עברו תהפוכות, חברות נקנו, ומה שפעם היה שייך לבנקים היום מופרד מהם כחוק. אם פעם היה אפשר פשוט לגשת לבנק ולבקש פירוט של קופות הגמל הצמודות לחשבון, כיום זה לא כל כך פשוט. ובכל זאת, אפשר לבצע איתור כספים בקופות גמל. מיד נאמר לכם כיצד. 

    כשאומרים "קופת גמל" מתכוונים ליותר מזה 

    את החידוד הבא כדי לכם לגזור ולשמור. כשאנו אומרים קופת גמל, אנו למעשה מתכוונים לעולם רחב של מוצרי חיסכון שהכלכלנים קוראים להם – חסכונות פנסיוניים. לכן, הדברים שנאמר לכם בהמשך לגבי איתור כספים בקופות גמל רלוונטיים גם למוצרים אחרים. מה למשל? למשל קרנות השתלמות (שהם סוג של חיסכון ל-6 שנים שדומה לקופות גמל). ויש גם קרנות פנסיה ותיקות וקרנות פנסיה חדשות. ויש גם ביטוחי מנהלים, שמשמשים למעשה לחיסכון ארוך טווח לפנסיה, גם למנהלים ולעצמאים ולשכירים ולא רק לבכירים. 

    האם אתם יכולים לומר כמה קופות גמל פתחו להם או פתחתם בעצמכם לאורך השנים? האם אתם יודעים לומר מהו היקף החיסכון שצברתם עד עכשיו? אם התשובה שלילית, חשוב מאוד שתאתרו בהקדם את כספי הגמל שלכם. בררו היכן הם מופקדים, מתי הם יהיו נזילים וכמה בדיוק צברתם. 

    איתור כספרים בקופות גמל, של עמיתים וגם של יורשים 

    אם עברתם פעם מקום עבודה, אם הייתם שכירים והפכתם לעצמאים או להפך, יכול להיות מצב קצת מוזר. מצב שבו איכשהו שכחתם שפעם הייתה לכם קופת גמל. ואז פתחתם קופה חדשה או שהמעסיק פתח על שמכם. קל לפספס. ואולי יש היום אפילו יותר מקופה אחת שצריך לאתר. 

    התמונה אפילו מסתבכת יותר. יכול להיות שקרוב שנפטר הוריש לכם קופת גמל. אולי אתם לא יודעים מזה כי איש לא טרח לדווח לכם. גם את זה אפשר לאתר. הכירו את חברת אופקים. הקדימו ופנו למומחים באיתור כספי קופות גמל, חסכונות וכספים אחרים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה