לשמחתנו, בעידן המודרני יש מעט דברים יחסית שאנחנו צריכים לעמוד בתור. האינטרנט והשימוש בו הפכו את החיים לקלים הרבה יותר אבל יש עדיין שירותים שאפשר לקבל רק באופן פרונטלי או שמי שלא מסתדר עם האופציה הדיגיטלית מגיע פיזית לקבל אותם.

אלו שירותים שניתנים על ידי רשויות שונות כמו הביטוח הלאומי, משרד הרישוי ואחרים וזו יכולה להיות גם קנייה בסופר. מי שיש לו נכות כלשהיא יתקשה לעמוד בתור אבל בעלי נכות מעל 50% מגיע תו נכה על אי עמידה בתור.

צרו קשר לייעוץ חינם

    פטור מהמתנה בתור – מתי לא מקבלים אותו?

    בעלי נכות מעל 50% מגיע תו נכה על אי עמידה בתור כפי שציינו אבל נתחיל דווקא מהצד השני, באילו מקרים אין את הפטור הזה. אז הזכאות לא תהיה תקפה במקרים הבאים: במידה וממתינים בתור לשירות רפואי כלשהוא, זאת מכיוון שיש עוד אנשים שממתינים בתור עם בעיות פיזיות. בנוסף, אם התור נקבע מראש, לא תהיה חובה לקדם את הנכה על חשבון אנשים אחרים שהזמינו תור. כשממתינים בתור לתחבורה ציבורית גם כן תו נכה אינו פוטר מהמתנה בדיוק כמו כולם ובכל מקרה, גם אם זה לא כתוב בחוק, צריך להתחשב בבעלי מוגבלויות. צריך לתת להם זכות קדימה גם כשזה לא חובה בכדי להקל עליהם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      בעלי הפטור מהמתנה לתור

      אז כפי שציינו, בעלי נכות מעל 50% מגיע תו נכה על אי עמידה בתור, אבל הם לא היחידים. מי שעוד יקבל תעודת נכה הוא מי שלא מקבל קצבת נכות בפועל אבל יש לו נכות רפואית של לפחות 90%. בנוסף, גם מי שוועדה רפואית קבעה שיש לו פטור ממס הכנסה בשל נכות של למעלה מ-90% .

      חשוב לדעת שאת תעודת הנכה ואת הפטור מהמתנה בתור מקבלים לשבע שנים. לאחר שבע שנים מי שיש לו את הנכות יקבל את התעודה בדואר באופן אוטומטי, ומי שצריך חידוש יקבל את החידוש. ישנה כיום גם אופציה דיגיטלית אשר חוסכת את הצורך לצאת מהבית על מנת לקבל את אישור.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה