כל החיים שלנו אנחנו משלמים לביטוח הלאומי. אנחנו רואים את התשלום במשכורות שלנו אם אנחנו שכירים או צריכים לשלם מקדמות ואחר כך השלמות אם אנחנו עצמאיים, והמטרה של התשלום הזה הוא בין השאר שבשביל שאם נצטרך יום אחד לקבל קצבה בגלל בעיה כלשהיא, נקבל אותה. יש שלל קצבאות שהביטוח הלאומי נותן ובהן קצבת נפגעי עבודה, קצבת נכות, קצבת זקנה, קצבת הבטחת הכנסה, קצבת ניידות, גמלת סיעוד ועוד שלל קצבאות. מעבר להן יש מוסדות שנותנים זכויות והנה קצת על זכויות מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי במוסדות וארגונים אחרים.

צרו קשר לייעוץ חינם

    דברים שחשוב לדעת

    זכויות מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי במוסדות וארגונים אחרים הם לא משהו שקבוע בחוק. הזכויות הללו ניתנות באופן וולונטרי ואין חובה לתת אותן. איך המוסדות הללו יודעים מי זכאי להטבות הללו ומי לא? פשוט מאוד. הם מקבלים רשימה מהביטוח הלאומי כך שמי שפונה ומעוניין באיזו שהיא זכויות או הטבה, נבדק במערכות. בנוסף, חשוב לדעת גם שכל מה שנוגע להטבות וזכויות של מוסדות אחרים שאינם הביטוח הלאומי, הם באחריותו של המוסד בלבד. לביטוח הלאומי אין אחריות ולכן כל פנייה לביטוח הלאומי על זכות כזו או אחרת שמוסד כזה או אחר נותן, תהיה מיותרת. אבל אילו זכויות והטבות ישנן? הנה כמה דוגמאות מיני רבות שצריך להכיר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      דוגמאות להטבות

      הנה כמה דוגמאות של זכויות מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי במוסדות וארגונים אחרים. דוגמא ראשונה היא חברת החשמל. כיום, מי שמקבל קצבת הבטחת הכנסה או הורים יחידנים עם 3 ילדים ומעלה, מקבלים הנחה של 50% על 400 קווט"ש הראשונים. גם חברת בזק נותנת הנחה של 50% על דמי השימוש הקבועים למי שמקבל קצבת הבטחת הכנסה.

      משרד התחבורה נותן הנחה לאזרחים ותיקים עם הצגת תעודת זהות או תעודת ותיק וקופות החולם נותנות פטור מתשלום בביקור במכונים להתפתחות הילד למי שיש לו ילדים עד גיל 9 והוא מקבל קצבת הבטחת הכנסה. אלו אם כן רק דוגמאות ויש עוד אין ספור ארגונים ומוסדות שנותנים הטבות שונות לאנשים שמקבלים קצבאות מהביטוח הלאומי.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה