צרו קשר לייעוץ חינם

    לפני לא מעט שנים, קופות הגמל נוהלו בבנקים. כלומר, כדי לפתוח קופת גמל חדשה, כל מה שהיה צריך לעשות זה לדבר עם פקיד הבנק. כך פתח הציבור אין ספור קופות גמל שהן למעשה תוכניות חיסכון מיוחדות, ל-15 שנה. זה היה מוצר מאוד מבוקש שגם הורים פתחו עבור הילדים. לאורך השנים, הצטברו לא מעט קופות שבעליהם שכחו מהם. כמו כן, קיימות קופות על שם אנשים שנפטרו, שעד כה לא הגיעו איש ואמר את הדבר המתבקש – "הכסף הזה שלי!"

    על פי דיווח של בנק ישראל, ישנו הר של שקלים שאיש לא דורש. הר בגודל של יותר מ-6 מיליארד ₪. קשה להאמין, נכון? אבל זו עובדה. חלק מהכסף מופקד בחשבונות רדומים. חלק מהכסף מופקד בפיקדונות ללא תנועה. חלק מהכסף שוכב וישן לו בחשבון עמית בחברות המנהלות סכומי כסף אדירים. איתור קופות גמל עשוי להיות רלוונטי מאוד גם בשבילכם. שווה לבדוק, כי זה הכסף שלכם. 

    החלפתם עבודה פעם? יכול להיות שכך איבדתם קופה

    גם אם בדרך כלל אתם אנשים מאוד מסודרים, נוכל לתאר לכם בקלות מצב שבו "איבדתם" קופת גמל. אגב, זה נכון גם לגבי קרנות השתלמות או כל מיני קופות פנסיה, ביטוחי מנהלים וכדומה. בכל פעם שמתחילים עבודה חדשה, לפעמים מיד ולפעמים לאחר כמה חודשים, מקובל שהמעסיק פותח לעובד קופת גמל, קרן השלמות וקרן פנסיה. לא תמיד מקבלים הכל. לפעמים עם הוותק מוסיפים עוד תנאים. אך הדבר החשוב לענייננו הינו שלא בטוח שכשעברתם מקום עבודה ושיניתם מעסיק, ההפקדות נשארו לאותה הקופה. למעשה, בדרך כלל פותחים חשבון אחר, לפעמים בקופה אחרת לחלוטין ולפעמים באותה הקופה. כי כל המעסיק הינו גוף נפרד שמנוהל אחרת. זהו שורש המצב שגורם לאנשים לאבד את הקשר עם חסכונות פנסיוניים, שחלקם שווים הרבה (מאוד) כסף. 

    כך תאתרו את הכספים שלכם!

    אם לא תצליחו למצוא את המסמכים שבהם כתוב אילו קופות פתחתם, אל תרימו ידיים. פנו בהקדם לחברת אופקים. בחברה מתמחים בשלל נושאים פיננסיים כגון איתור קופות גמל ללקוח, החזרי מס ואיתור חשבונות בנק רדומים. זכרו – זה הכסף שלכם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה