צרו קשר לייעוץ חינם

    במאמר הבא, ניסינו לתמצת עבורכם את עיקרי התנאים לקבלת הטבות לנכים בישראל, באשר לקניית רכב. זכויות נכים בקניית רכב כוללת שתי הטבות עיקריות: הלוואה שנועדה להקל על תשלום המיסים על הרכב וכן, הלוואה לקניית רכב. לכל הטבה תנאים משלה, אותם השתדלנו לפרט להלן.

    כמה נתונים אודות הזכות להלוואה עומדת: הקלה במיסוי על קניית הרכב

    • ככלל, ההטבה מיועדת עבור נכה, אשר לו לפחות 40% נכות והוא בעל רישיון נהיגה.
    • במידה ומדובר במטפל בנכה, אחוז הנכות עולה ללפחות 50%, והמטפל צריך לגור בסמיכות (על פי הגדרות מסוימות) לנכה.
    • במקרה של רכישת רכב מיוחד, על הנכה להיבדק במכון המיועד לבדיקת רמת הנזקקות שלו לאביזרים מיוחדים ברכב מיוחד. כמו כן, הבקשה לאישור רכב מיוחד צריכה להיבדק מחדש או לראשונה במכון לבטיחות בדרכים.

    חשוב לציין כי לא כל גודל רכב יאושר בכל מצב וכי שיעור ההלוואה ניתן בדרך כלל ביחס ל"רכב קובע" שהנו רכב אשר נקבע בוועדה לגודל הרכב, או על פי הסכם הניידות.

    כמה נתונים אודות הזכות לקבלת הלוואה לרכישת רכב

    • ניתן לקבל מטעם ביטוח לאומי והקרן להלוואות הלוואה מיוחדת לקניית רכב. ההלוואה תינתן לרוב בשיעור של 80%-20% מערך הרכב הנרכש (או ערך הרכב הקובע).
    • במידה ומדובר ברכב מיוחד, ההלוואה תינתן בשיעור של 80%, אלא אם כן מדובר בהחלפת הרכב הישן, שאז ההלוואה תחושב לפי ההפרש בין שווי הרכב הנמכר לזה הקובע (בנוסף לתנאים אחרים שעלולים להשפיע על שיעור ההלוואה).
    • במידה ומדובר ברכב פרטי, שיעור ההלוואה יחושב על פי קריטריונים שונים, לרבות השאלה – האם מדובר ברכב ראשון או לא (רכב ראשון יזכה בשיעור הלוואה גבוה יותר).

    חשוב לציין בנוגע לשתי ההטבות, כי יש לבקשן לפני רכישת הרכב עצמו. בנוסף, חשוב לברר את התנאים הנוספים לפני רכישת כל רכב, שכן במידה ולמשל הנכה קיבל כבר בהלוואה בעבר או שנקבעו מגבלות רפואיות או הגדרות חדשות, שיעור ההלוואה עשוי להשתנות ואף הזכאות לקבלת ההלוואות.

    הטבה נוספת שיש לקחת בחשבון

    ייתכן ומבקש ההטבה לא יוכל להשתמש בתחבורה ציבורית עקב מצבו הרפואי. על כן, אדם כזה יהיה זכאי להחזר הוצאות, במידה ויעמוד בתנאי הביטוח הלאומי כבראשם המצאת מכתבאישור רפואי שמצביע על חוסר יכולת להשתמש בתחבורה ציבורית וכן, קבלות מקוריות על הנסיעה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה