צרו קשר לייעוץ חינם

    עד לפני כמה שנים, נוירופתיה נחשבה למעין מחלה עמומה שלא הוכרה בפועל על ידי גורמים רשמיים במדינה. היום, המצב השתפר פלאים וחולים שחלילה נפגעו ברמות שונות, יכולים לקבל הטבות מגוונות ממוסדות המדינה וגורמים רפואיים.  

    "שריפה ברגליים", ממקור עצבי

    כאבים נוירופתים הם שם כללי למחלה אשר מקורה בבעיות עצביות שגורמות לכאבים אזורים שונים בגוף. אחת מן הבעיות הנפוצות מקרב כלל הכאבים הנוירופתים היא כאבים ברגליים, אשר כאמור מתרחשת כתוצאה מפגיעה או מחלה במערכת העצבים וגורמת לעיתים קרובות לתחושה של שריפה או צריבה.

    פגיעה במערכת העצבית עלולה להתרחש כתוצאה ממגוון סיבות, לרבות סיבוכים של מחלת הסכרת כאשר מדובר בכאב רגליים, אולם תתכן גם הרעה כתוצאה מטראומות שונות ועוד. הסובלים מן המחלה יעידו כי מדובר בכאב או בתחושה אשר איננה קלה בלשון המעטה, כאשר לצערנו, במקרים רבים המחלה מלווה בירידה ברמת החיים של החולה.

    חשוב לדעת: המדינה מסייעת

    לחולי נוירופתיה קיימות מספר אפשרויות של קבלת הטבות שונות מן המדינה, התלויות כמובן בעמידה בתנאים מסוימים. ראשית, חולה אשר חלילה לקה במחלה זו, רשאי לפנות לוועדה רפואית מטעם משרד הבריאות בבקשה לקבוע לו דרגת נכות. עבור מי שאינו מתמצה בנושא, קביעת דרגת נכות של בין 60%-40% (תלוי מקרה) עשויה לזכות את החולה בגמלת ניידות, אשר מהווה מעין שם כללי להטבות הנכללות בתוכה, לרבות קצבה חודשית ופטורים מסוגים שונים. חשוב לציין כי במקרים מסוימים, יוכל החולה לקבל קצבת נכות (תלוי בסוג ורמת הפגיעה בו).

    בהקשר זה, ראוי לציין כי למרות ההכרה ההולכת וגוברת למחלה, עדיין הסיבות לה לא תמיד ברורות ולכן לפני כל פניה לגורם ממסדי בנושא, רצוי להיוועץ עם גורם המבין בפרוצדורה הרלוונטית.

    הטבות מגורמים שונים במדינה

    בשנים האחרונות, חלה עלייה במודעות למחלה ולהשלכותיה על חיי החולה ולכן ניתן למצוא הטבות שונות או סיוע מסוגים שונים אשר מציעים גופים במדינה, כגון טיפול מסוג שיקום נוירולוגי, סיוע ברכישת מוצרים רפואיים ועוד, כאשר חלק ניכר מן השירותים והטיפולים ניתנים בהשתתפות כספית מועטה יחסית של החולה. בנוסף לתחום הטיפולי, ניתן אף לקבל הקלה בתשלומים ממסדיים שונים, למשל הקלות במיסוי וארנונה, סיוע או הנחה בתשלומי חשמל ועוד.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה