צרו קשר לייעוץ חינם

    חולי דיאליזה אכן נמנים עם אוכלוסיית החולים שלהם סבירות גבוהה לאישור זכאות לתו נכה. עם זאת, יש להתחשב בליקויים הספציפיים המאפיינים כל אדם ובנוסף, לדאוג להגשת המסמכים הרפואיים המתאימים.

    האם לחולי דיאליזה מגיע תו נכה?

    תנאי הזכאות לתו נכה אינם מגדירים במפורש את המחלות שבגינן יהיו האנשים זכאים לתו. במקום זאת, התנאים עוסקים בצורך של האדם בתו הנכה לשם ההתניידות וכן, בחומרת מצבו הרפואי. במילים אחרות, חולים שזקוקים לנסיעה ברכב לשם שמירה על בריאותם עשויים להיות זכאים לקבלת תו נכה.

    אולם מעבר לתנאי הזכאות המפורטים בחוק, חולי דיאליזה בפרט, נחשבים לחלק מאוכלוסיית הזכאים לתו נכה באופן כללי, שכן בד"כ מצבם הרפואי מזכה אותם בכך. באשר למסמכים הרפואיים, מכון הדיאליזה שאליו ניגש האדם מספק את האישור הרפואי או המסמכים הרפואיים הנדרשים לאגף הרישוי.

    כיצד מתבצע הליך הבקשה לתו נכה?  

    עבור קבלת תו הנכה, יש להגיש מספר מסמכים וטפסים לאגף הרישוי. חלק מן המסמכים הם פרוטוקול ועדה רפואית של ביטוח לאומימשרד הבריאות על קביעת אחוז הנכות ואו מסמכים רפואיים מגורם מומחה בתחום מחלתו של האדם שמעידים על הצורך. שאר המסמכים קשורים לרכב או לרכבים שעבורם יגיע תו הנכה, טפסים שונים וכד'.

    חשוב לציין כי קביעת הזכאות מתבצעת על סמך אותו מידע שיוגש לאגף הרישוי, ללא צורך בהגעה פיזית או בבדיקה על ידי גורם מן האגף. עם זאת, לתהליך זה קיים גם חיסרון גדול הנובע מן העובדה שלמעשה, לאדם אין שום יכולת להגיע ולהסביר לרופא האגף את מצבו הרפואי באופן אישי. כמו כן, לאדם אין יכולת לדאוג לכך שהמידע המפורט במסמכים שהוגשו אכן יקבל את ההתייחסות המתאימה.

    דגשים לחולי דיאליזה

    כדי להגדיל את סיכויי האדם לאישור זכאות לתו נכה, יש לדאוג לפרט ככל הניתן אודות הליקויים הבריאותיים המסוימים שגורמים לצורך של האדם ברכב ובעיקר, לסכנה שללא רכב, בריאותו של האדם עלולה להיפגע. כמו כן, לפני או לאחר השגת המסמכים הרפואיים הנדרשים, מומלץ להיוועץ בגורף מוסמך כדי לוודא שהמסמכים אכן ברורים ומדגישים את צורך האדם בתו הנכה.

    חברת אופקים עומדת לרשותכם להיוועצות בנוגע לקבלת תו הנכה המגיע לכם! צרו קשר וחסכו לעצמכם זמן יקר!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה