צרו קשר לייעוץ חינם

    לעיתים, מצבו של אדם יכול להחמיר כתוצאה משלל מצבים רפואיים, דבר אשר ישפיע וודאי גם על כושר הניידות. המאמר הבא נועד כדי לסייע ולהדריך אתכם באשר לדרך בה יש לפעול, במקרה של החמרה המחייבת גם העלאה בשיעור קצבת הניידות.

    למי מיועדת אפשרות הבדיקה מחדש?

    אפשרות זו נועדה לסייע לכל אדם אשר חלה החמרה כלשהי במצבו הרפואי אשר משפיע לרעה על כושר הניידות. במקרה כזה, יכול אדם להגיש בקשה מחודשת, בצירוף מסמכים רפואיים עדכניים אשר מעידים על החמרה המשפיעה גם על עניין הניידות, ללשכת הבריאות.

    את הבקשה המחודשת יש להגיש רק אם חלפו 12 חודשים מקביעת הוועדה הרפואית את קביעתה האחרונה בנושא ניידות האדם (או הוועדה לעררים). במידה וטרם חלפו 12 חודשים, ניתן לפנות ישירות לביטוח לאומי ולבקש בדיקה חוזרת בצירוף המסמכים הרלוונטיים. חשוב לציין כי אחראי מטעם ביטוח לאומי הוא זה שיקבע האם יש צורך בבדיקה מחודשת עקב החמרה.

    אגב, זה יכול לעבוד גם לצד השני…

    אנו מתכוונים לכך שהביטוח הלאומי, עם הגשת המסמכים החדשים, יכול "להקל" במצבו הרפואי של האדם לעניין הניידות, עניין שיתבטא גם בנושא הטבות והגמלה. בנוסף, ביטוח לאומי עשוי לדרוש בעצמו בדיקה מחודשת אם וכאשר יוודע לו שמצבו הרפואי של האדם השתפר.

    כיצד ניתן להימנע משני המצבים הלא רצויים?

    שני המצבים כאמור, הם: קביעת אחוזי ניידות נמוכים יותר ודרישה לבדיקה מחודשת עקב שיפור במצב הרפואי של האדם כדי להימנע מכך, יש לשים דגש רב על המסמכים המוגשים לביטוח לאומי ולעשות זאת בחכמה. באופן כללי, מאוד חושב להגיש מסמכים רפואיים בלבד, רצוי של מומחים בתחום הספציפי הקשור למחלה, בו מצוין בפירוש שהייתה החמרה. מה שאמרנו נשמע לכם מובן מאליו, אולם חוב לזכור שקיימים מקרים רבים בהם אנשים מגישים מסמכים שניתן להבין מהם אמנם שחלה החמרה, אולם לא כתוב שחלה במפורש, דבר שהוא בעל פוטנציאל גבוה לטעויות מטעם הביטוח הלאומי וכד'. בנוסף, היינו ממליצים לכם להיוועץ גם גורם מקצועי מראש, שיסייע לכם לאסוף את החומר המתאים לטובת הגשתו לביטוח לאומי.

    מתלבטים בקשר למסמכים שיש להגיש? מעוניינים להיוועץ אתנו? צרו קשר עוד היום!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה