צרו קשר לייעוץ חינם

    בדומה לקצבאות שונות המגיעות מן המדינה, גם במקרה של קצבת ניידות, יכול המבקש להגיש ערעור על החלטת הועדה הרפואית, כפי שנסביר בהמשך. המאמר הבא נעסוק במקרים שונים בהם אדם עשוי להגיש ערעור על החלטות בנושא גמלת ניידות והזכאות אליה.

    גמלת ניידות היא קצבה הניתנת מטעם ביטוח לאומי, שניתנת לאחר בדיקה של ועדה רפואית מטעם משרד הבריאות. גמלת הניידות מיועדת הן עבור נכים בעלי ליקויים שונים ברגליים, אולם חשוב לציין שגם עבור חולים אשר מצבם הספציפי משעה על ניידותם, לרבות חולי סכרת, ניוון שרירים ועוד. לאחר הגשת הבקשה, אמור האדם לקבל זימון לוועדה הרפואית (לאחר מילוי טפס מתאים), שבועיים לפני מועד הדיון.

    לאחר בדיקת הוועדה, תתקבל החלטה לגבי הליקויים של האדם ואחוזי המוגבלות שלו (בהתאם לרשימת ליקויים של ביטוח לאומי). במידה ואדם לא יקבל את החלטת הוועדה, עליו לפנות לוועדת הערר תוך 60 יום מקבלת פרוטוקול הוועדה.

    ואחרי החלטת ועדת העררים?

    אם מגיש הבקשה אינו מרוצה גם מהחלטת הועדה הרפואית לעררים, הוא יכול לערער גם על החלטתה, אולם הערעור יוגש לבית המשפט המחוזי תוך 30 יום. בנוסף, יש לזכור כי גם ביטוח לאומי יכול לערער בעצמו על קביעת הוועדה הרפואית של משרד הבריאות, אפשרות אשר ביטוח לאומי אכן משתמש בה מפעם לפעם, כך שיש לשים לכך לב.

    כיצד ניתן להעלות את סיכויי המבקש בפני הוועדה הרפואית?

    ככלל, תמיד עדיף להכין מבעוד מועד את המסמכים הנדרשים, כולל חוות דעת שונות של רופאים. חשוב לציין כי הוועדה הרפואית לא תמיד מתחשבת במסמכים רשמיים שונים מטעם המדינה המעידים על הנכות או הליקוי, ולכן חוות הדעת הרפואית היא חשובה במיוחד עבור נושא זה. בנוסף, עוד לפני הגשת הבקשה, עדיף להיוועץ עם חברה המתמחה במימוש זכויות ובייחוד בתחום גמלת הניידות, לשם הערכת סיכויי האדם והנחייתו לגבי המשך התהליך מול הוועדה וביטוח לאומי.

    נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה שקשורה לקבלת גמלת סיעוד וכן, לסייע לכם להתמודד מול ביטוח לאומי ולחסוך לכם עוגמת נפש והתעסקות מיותרת עם הבירוקרטיה. צרו קשר או השאירו פרטים!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה