צרו קשר לייעוץ חינם

    נכים מתמודדים עם לא מעט קשיים בחיי היום יום שלהם. חלק מהם לא יכולים לבצע פעולות פשוטות לבד כמו התלבשות והתפשטות, כמו קימה ושכיבה ופעולות בסיסיות נוספות וחלק מהם מתמודדים עם כאבים כרוניים או התקפיים ואנו כחברה צריכים להקל עליהם עד כמה שניתן.

    בכל מה שנוגע לתחבורה, צריך להקל עליהם את ההתניידות ולאפשר להם לצאת מהבית ולחזור מהבית בלי שהם יצטרכו לחפש חנייה ובסופו של דבר למצוא אחת רחוקה ולמצוא פתרון איך ללכת. בשביל זה יש את האפשרות של עמוד ליד הבית לבעלי תו נכה שמי שזכאי לו הרשות המקומית מחויבת להציב במרחק של עד 200 מטרים, ואם ממש לא ניתן אז עד 400.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      מי זכאי לעמוד חנייה לנכה?

      מי שזכאי שיציבו לו עמוד ליד הבית לבעלי תו נכה הוא מי שרופא שהוסמך לאשר נכות אישור שאחד המצבים הבאים רלוונטיים לנכה ובשל כך הוא צריך לחנות ליד ביתו. לפי הקריטריונים הנכה צריך להיות אחד שנזקק לרכב בשביל להתנייד בגלל הנכות ברגליו או מי שמוגבל בהליכה וחייב כיסא גלגלים כדי להתנייד או מי שיש לו מעל ל-90 אחוזי נכות והתניידות בלי רכב בדרכים עלולה לערער את בריאותו.

      אלו שמתלווים לנכים ונוהגים עבורם יכולים לחנות בחנייה כזו ואלו שכבר יש להם חנייה פרטית ליד הבית שלהם אינם זכאים לחנייה נוספת מטעם הרשות המקומית.

      תו נכה – ההטבות

      כמובן שאי אפשר לקבל עמוד ליד הבית בשביל חניית נכים ללא תו נכה אבל חשוב לדעת שכדאי להוציא תו נכה גם אם אין כוונה לבקש עמוד ליד הבית. תו נכה מאפשר לנכים לחנות במקומות חנייה שמסומנים לנכים, מאפשר להם לחנות בכחול לבן ברשויות שהסדירו את העניין, בחניונים שונים שנותנים הנחה משמעותית לנכים ובחניות ציבוריות שמהוות הנגשה למקומות ציבוריים שונים (שירותים שונים כמו ביטוח לאומי).

      תו נכה גם נותן הנחה משמעותית בחידוש רישיון הרכב ואפשר לקבל אותו ליותר מרכב אחד. כל מה שצריך זה להגיש את הבקשה, לתת את הטפסים המתאימים ולקבל את התו למי שמגיע לו.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה