צרו קשר לייעוץ חינם

    לנכים יש הטבות שונות שאמורות להקל על חייהם, הן ברמה הפיזית, הן ברמה הנפשית והן ברמה הכלכלית. ההטבות הללו נוגעות בין השאר לניידות, ומה שרובינו מכירים זה בעיקר את חניות הנכים שפרושות במקומות שונים בהם הנכים יכולים לחנות. אבל מעבר לכך, מי שיש לו תו חנייה יכול גם לחנות בכחול לבן במקומות בהם הרשות הסדירה את העניין, יכולים לחנות בחניונים שונים עם הנחה משמעותית ויכולים לחנות בחניות ציבוריות שמיועדות לנכים.

    הם גם זכאים להנחה בביטוח הרכב וגם זכאים להנחה משמעותית בחידוש רישיון הרכב. אבל מה לגבי רכישת רכב? האם יש להם גם פטור ממיסים? מסתבר שכן.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      פטור ממיסים

      רכב ללא מיסים לנכה שלא מלאו לו 67 הוא הטבה שחלק לא מבוטל מהנכים יכולים לקבל. כך לדוגמא מי שנכה בגלל שהוא נפגע פעולות איבה והוא עם מעל ל-40% נכות יכול לקנות רכב ללא מיסים. מי שיש לו מעל ל-50% נכות בגלל כל סיבה שהיא גם הוא זכאי להטבה הזו, ומי שהנכות שלו היא פגיעה בעמוד השדרה ויש לו לפחות 30% גם הוא יכול לרכוש רכב ללא מיסים. חשוב לציין, כל האמור כאן יכול ועשוי להשתנות ואין לראות בו כמידע חד משמעי, וצריך לבדוק עם הביטוח הלאומי כל מקרה לגופו ומה שהביטוח הלאומי יקבע הוא מה שיהיה בפועל.

      בכל מקרה כדאי להוציא תו נכה

      בין אם אתם מתכננים לרכוש רכב חדש ורוצים לקבל פטור ממיסים ובין אם לא, תו נכה (או בשמו השני: תג נכה) הוא משהו שכדאי מאוד להוציא. צריך לפנות למשרד הרישוי ולמלא טפסים שונים כמו גם לשלוח ניירת רפואית שמוכיחה את המצב הרפואי, וזמן קצר לאחר מכן מקבלים. גם מי שיש לו כבר רכב אחד שמסיע אותו אבל רוצה לקבל תו נכה על רכב נוסף שהוא נעזר בו, יכול לקבל תחת תנאים מסוימים וגם להעביר תו נכה מרכב לרכב לא נחשב היום לטרטור. אין ספק שמי שמגיע לו תו נכה כדאי שיוציא כדי להקל על הצמו את החיים.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה