צרו קשר לייעוץ חינם

    הורות ככלל, מצריכה עמידה בלא מעט אתגרים, בהשקעה של כסף וזמן ובחשיבה ובדאגה מתמדת לשלומו, אושרו ובטיחותו של הילד.
    אבל, הורים לילדים אשר זקוקים לטיפולים רפואיים מורכבים ו/או אשפוז ממושך בבתי החולים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם קשיים כבדים ומשמעותיים פי כמה – כאשר, בלא מעט מקרים, הם נאלצים לעזוב את עבודתם על מנת להתפנות ולספק השגחה צמודה לילד.
    בכדי להקל ולו במעט על הקושי אתו מתמודדת המשפחה, אותם הורים זכאים לקבלת קצבה – אשר יכולה להיות בשיעור של 100% (3000 ₪ לחודש, נכון לשנת 2022) ולהגיע גם עד לשיעור של 235% (7168 ₪ לחודש, נכון לשנת 2022).

    מי זכאי לקבלת הקצבה?
    קצבת ילד לילד הזקוק לטיפולים רפואיים ואשפוז ממושך בבית חולים, ניתנת במקרים הבאים:

    • כאשר הילד אשר נדרש לקבל טיפולים רפואיים קבועים (טיפולי אינהלציה, פיזיותרפיה יומיומית ועוד..).
    • כאשר הילד המאושפז בבית החולים או באשפוז בית עבור טיפול רפואי קשה וילד אשר זקוק לבדיקות דם בתכיפות של לפחות פעם בשבוע.

    הורה לילד אשר מקבל טיפול רפואי ממושך יכול להיות זכאי גם לקצבה בשיעור של 235% – כאשר, בכדי לקבל את אותה הזכאות, ישנם מספר תנאים אשר אמורים להתקיים למשך תקופה של לפחות 3 חודשים ברציפות: הילד מקבל טיפול רפואי בבית חולים. בעקבות אותו הטיפול הילד נעדר מהמסגרת החינוכית אליה הוא משתייך לפחות 3 ימים בשבוע. ההורה של הילד הוא המלווה והמטפל העיקרי בילד.

    כיצד להגיש תביעה לקבלת הקצבה?
    בכדי לקבל קצבת ילד לילד הזקוק לטיפולים רפואיים ואשפוז ממושך בבית החולים, יש להגיש לביטוח הלאומי טופס תביעה לקצבת ילד נכה – כאשר, ניתן להוריד את הטופס מהאתר של הביטוח הלאומי או לשלוח טופס מקוון. יש לצרף לטופס התביעה מסמכים רלוונטיים כמו: מסמך רפואי אשר מספק את כל הפרטים לגבי ההיסטוריה הרפואית של הילד, מצבו הרפואי והתפקודי, הטיפולים אותם הוא מקבל ותדירותם.
    למסמכים אשר יצורפו לתביעה תהיה חשיבות גבוהה, מכיוון שהם יאפשרו לוועדה להגיע להחלטה גם מבלי שיעלה צורך לזמן את הילד.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה