צרו קשר לייעוץ חינם

    ילד המאובחן על הרצף האוטיסטי, יוגדר כילד עם ליקוי מיוחד – כך ששיעור הגמלה לה הוא יהיה זכאי, יעמוד על -100% וזאת, בלי קשר לרמת התפקוד שלו ולמידת התלות שלו בזולת. כך שמבקר שכזה אין צורך שהילד יעמוד בפני ועדה רפואית, על מנת שזו תקבע את אחוזי הנכות שלו.
    שיעור קצבת ילד אוטיסט עומד נכון לשנת 2022 על – 3000 ₪ בחודש.
    משפחות שיש להן יותר מילד אחד אשר זכאי לגמילת נכות – אמורות לקבל תוספת של 50% מהגמלה עבור כל ילד.
    במקרים בהם הילד הינו בעל יותר ממוגבלות אחת הוא יהיה זכאי לקבלת הסכום הגבוה יותר מבין סכומי הגמלות להם הוא זכאי.

    האבחון הנדרש לקבלת הקצבה
    בכדי לקבל קצבת ילד אוטיסט, יש צורך לעבור סדרה של אבחונים – כאשר נדרש לצרף את תוצאותיהם לתביעה.
    יש לעבור אבחון משולב אשר נערך על ידי רופא ועל ידי פסיכולוג – כאשר, אבחון זה אמור עמוד בדרישות חוזר מנכ"ל – האבחון אמור להכיל את כל הקריטריונים אשר נקבעות ב-V-DSM ולפרט את רמת החומרה של הקריטריונים הרלוונטיים.
    בנוסף, האבחון חייב להתבצע על ידי רופא שבהסמכתו הוא פסיכיאטר ילדים ונוער או רופא ילדים התפתחותי – מבצע האבחון אמור להחזיק בניסיון של מינימום 3 שנים במכון מוכר להתפתחות הילד.
    הפסיכולוג אשר יבצע את האבחון הפסיכולוגי, אמור להיות פסיכולוג קליני או התפתחותי בהסמכתו – כאשר, במקרים מסוימים גם פסיכולוג חינוכי או שיקומי יכולים לבצע את האבחון, בתנאי שהם אוחזים בהכשרה ייעודית בתחום זה.

    קבלת הזכאות לקצבה
    לאחר האבחון ניתן לשלוח את התביעה בצירוף של המסמכים הנלווים (אשר כוללים את האבחונים). ברוב המקרים, הזכאות תיקבע ללא נוכחות הילד בוועדה – כאשר, בטופס התביעה ישנה הצהרה עליה ההורה אמור לחתום, על מנת לבקש את קבלת ההחלטה ללא נוכחות הילד – יחד עם זאת, גם עם ההורה לא יחתום על הטופס הביטוח הלאומי יוכל לקבל החלטה על סמך המסמכים בלבד.
    חשוב להיות מודעים לעובדה כי קיימת אפשרות להגיש תביעה לקבלת קצבה רטרואקטיבית – כל עוד מדובר על תקופה אשר אינה עולה על 12 חודשים – אשר קודמים למועד הגשת התביעה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה