צרו קשר לייעוץ חינם

    ישנם ילדים אשר כתוצאה מליקוי או מחלה, זקוקים להשגחה חלקית או מלאה של אדם מבוגר.
    ההורים של אותם ילדים, אשר נאלצים להתמודד עם לא מעט קשיים ואתגרים (ורוב המקרים, גם מהווים כמשגיחים העיקריים של הילד), עשויים להיות זכאים לקבלת קצבת ילד נכה, אשר יכולה להיות משולמת החל מגיל 91 יום ועד לגיל 18 ו-3 חודשים – וייעודה הוא להקל עליהם.

    השגחה חלקית לעומת השגחה מלאה
    קצבת ילד עם השגחה חלקית והשגחה מלאה, מתבססת על 2 רמות שונות –
    הרמה הראשונה היא השגחה חלקית – השגחה חלקית נדרשת כאשר הילד מתמודד עם מחלה, ליקוי או בעיה התנהגותית אשר גורמת לו לחוסר מודעות לסיכונים אליהם הוא חשוף.
    בין רשימת המחלות/ ליקויים בגינם יעלה הצורך בהשגחה חלקית ניתן לציין את המקרים הבאים: הפרעת התנהגות בדרגה קשה, אלרגיה מסכנת חיים, מוגבלות שכלית קלה ועוד..
    קצבה עבור השגחה חלקית תהיה בשיעור של 50% – ותעמוד על סכום של 1527 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).
    הרמה השנייה היא השגחה מלאה (המתקיימת בכל שעות היום ובכל מקום), אשר הצורך בה יכול לעלות במקרים בהם הילד סובל מליקוי חמור, הפרעת התנהגות קשה, מחלה קשה או מוגבלות שכלית בדרגה בינונית ומעלה.
    במקרה כזה, הילד יהיה זכאי לקצבה בשיעור של 100% – אשר תעמוד על סכום של 3000 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).

    איך להגיש בקשה לקבלת קצבת ילד עם השגחה חלקית והשגחה מלאה?

    • בשלב הראשון, יש למלא טופס תביעה לקצבת ילד נכה – כאשר, ניתן למלא את הטופס אונליין או להוריד אותו ולמלא אותו.
    • יש לצרף לטופס דוח חינוכי מהמסגרת החינוכית בה הילד לומד ומסמך רפואי מרופא, בעל מומחיות בתחום הפרטני הקשור לליקוי של הילד.
    • ועדה ייעודית תתכנס על מנת לדון בבקשה ובמידה והבקשה מתקבלת, ניתן יהיה לקבל קצבה רטרואקטיבית (עד שנה לפני מועד הגשת התביעה).

    מלבד קבלת הקצבה, ישנן עוד זכויות רבות נוספות להם ההורים של הילד יכולים להיות זכאים – כאשר, מודעות לאותן הזכויות תהווה צעד משמעותי בדרך למימושן.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה