צרו קשר לייעוץ חינם

    ישנם ליקויים גופנים חמורים אשר עלולים לגרום לילדים המתמודדים עמם, את הצורך להזנה תוך ורידית, הזנה בזונדה טיפתית או הצורך בהליך האכלה ממושך אשר יכול להימשך כשעה לפחות.
    מקרים כאלה, יזכו את הוריהם של אותם ילדים בקצבת ילד נכה.

    קצבת ילד עם האכלה ממושכת ובעיות הזנה – שיעור הזכאות
    במקרים בהם אותו ליקוי גופני חמור עמו מתמודד הילד, מצריך הזנה תוך ורידית, הזכאות תהיה בשיעור של 235% – וסכום הקצבה (נכון לשנת 2022), יעמוד על 7168 ₪ לחודש.
    במקרים בהם אותו ליקוי גופני עמו מתמודד הילד מצריך הזנה באמצעות זונדה טיפתית או האכלה ממושכת (אשר עולה על שעה), הזכאות תהיה בשיעור של 100% – וסכום הקצבה (נכון לשנת 2022) יעמוד על 3000 שח לחודש.
    ילדים עם הפרעת אכילה קשה, אשר כתוצאה מאותה ההפרעה הם לוקחים חלק בטיפול פסיכיאטרי סדיר, יהיו זכאים לגמלה בשיעור של 50% (הזכאות ניתנת בעקבות הצורך בהשגחה) – כאשר, סכום הקצבה נכון לשנת 2022 יעמוד על 1527 ₪ לחודש.
    הזכאות לקצבה יכולה להינתן החל מגיל 91 יום ועד לגיל 18 ו-3 חודשים.

    איך לממש את הזכות לקבלת הקצבה?
    בכדי לממש את הזכות לקבלת קצבת ילד עם האכלה ממושכת ובעיות הזנה, יש לדאוג ולמלא תחילה את טופס התביעה הייעודי – כאשר, ניתן למלא אותו אונליין דרך האתר של הביטוח הלאומי או להוריד אותו, להדפיס ולמלא ידנית.
    יש לצרף את כל המסמכים הנדרשים אשר מעידים על הליקוי הגופני עמו הילד מתמודד כמו גם על צורת ההזנה אותה הוא מקבל.
    בשלב הבא, ועדה רפואית תבחן את הבקשה ותדון בה – כאשר, במרבית המקרים ההחלטה לגבי הזכאות תוכל להתקבל גם ללא צורך בנוכחותו של הילד.
    הוועדה תשלח את ההחלטה בצירוף פרוטוקול, 45 יום מיום קבלת התביעה.
    במקרים בהם עולה חוסר שביעות רצון מההחלטה של הוועדה, קיימת אפשרות להגיש ערעור בתוך פרק זמן של 90 יום ממועד קבלת ההחלטה.
    במידה וגם הערעור נדחה, קיימת אפשרות להגיש תביעה חוזרת לאחר פרק זמן של כחצי שנה – ובמידה וחלה החמרה מסוימת במצב הבריאותי, ניתן להגיש תביעה גם ללא זמן ההמתנה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה