צרו קשר לייעוץ חינם

    בין כלל הגורמים לליקוי בניידות, קיים גם ליקוי הרגל הקצרה, אשר עשוי לזכות את האדם בגמלת ניידות. החשוב לעניין זה היא רמת הפגיעה בניידות שנגרמת לאדם בפועל.

    מהי רגל קצרה?

    "רגל קצרה", היא כינוי למצב בו קיים הבדל בין אורכם של הרגליים באופן משמעותי. במילים אחרות, מדובר במצב בו קיים א-סימטריה באורך הרגליים אשר גורם לעיתים קרובות לליקוי ביציבות, בהליכה, בתנועות אחרות של הגוף והגפיים וכו'. א-סימטריה באורך הרגליים איננו חייב להיות "טכני" כלומר, הבדל ממשי באורך הרגליים, אלא יכול להיווצר גם משינויים או ליקויים במפרקים, בעמוד השדרה וכיוצא בהם, אשר יגרמו לתנועה שתביא חוסר סימטריה באורך הרגליים.

    ממה הליקוי עשוי להיגרם?

    כפי שניתן להבין מהאמור לעיל, ליקוי של רגל קצרה לא חייב להיות דבר ליקוי מולד, אלא יכול להיגרם בשלבים שונים של החיים מסיבות כגון עקמת, שברים שונים ואיחוי לא תקין שלהם, ניתוחי החלפת מפרקים, מחלות מתפתחות של עצמות וכו'.

    על כן, אנשים שלקו ברגל קצרה עלולים חלילה למצוא עצמם במצב גופני חדש הכולל גם ליקוי בניידות וקשיים נלווים. חשוב לדעת כי במצבים מסוימים, המדינה מכירה בליקוי רגל קצרה עבור מתן גמלת ניידות על כלל ההטבות הנכללות בה, כפי שנסביר בהמשך.

    כיצד ניתן לדעת האם לאדם קיימת זכאות לגמלת ניידות?

    באופן כללי, אותו אדם שמעוניין לבדוק את זכאותו לגמלת ניידות ולהטבות הכלולות בתוכה צריך להגיש בקשה לוועדה רפואית (מחוזית, מטעם משרד הבריאות) אשר תקבע את אחוז המוגבלות. ככלל, אחוז המוגבלות המינימלי הינו 40%, אך בדומה לתחומים אחרים, קיים גם "יוצא מן הכלל" ויש לברר כל מקרה לגופו. בין ההטבות הכלולות בגמלת הניידות, קיימת קצבת ניידות חודשית, הטבות לנכים, הנחות בתשלומים ועוד. מטבע הדברים, מתן ההטבות תלוי באחוז המוגבלות ומאפיינים אישיים של האדם, לרבות משכורתו החודשית, אחזקה של רכב ועוד.

    מה עוד חשוב לדעת אודות הנושא?

    ראשית, יש לציין כי ניתן להגיש בקשה לקבלת גמלה רק במידה והאדם אינו גמלאי (במידה והוא גמלאי וזו איננה בקשתו הראשונה, יש לברר זאת באופן ספציפי עם הביטוח הלאומי). שנית, יש לדעת כי מומלץ עוד בתחילת התהליך להיוועץ עם רופא מומחה אשר ייתן חוות דעת מקצועית ורלוונטית לדיוני הועדה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה