צרו קשר לייעוץ חינם

    תו החניה לנכים נועד עבור הקלת הניידות ולכן מגיע עם מספר הטבות וזכויות נלוות לקבלת התו. על כן, הנכם מוזמנים לקרוא אודות ההטבות הנלוות ומידע שימושי נוסף ורלוונטי עבור אוכלוסייה זו.

    מהו תו נכה?

    תו הנכה, או "תג חניה לנכה" הינו תו חניה אשר נועד להקל על מוגבלים בניידותם. הוא נקרא "תג חניה לנכה", אולם חשוב לציין כי הוא מיועד גם עבור אנשים הסובלים ממוגבלויות נוספות מלבד ליקוי ברגליים. עבור כל מקרה, יתבקשו אישורים ומסמכים אשר מצביעים על הקושי והנכות הקיימת.

    הטבות הנלוות לתג נכה ופטור מאגרת רישוי

    ההיגיון העומד מאחורי תו החניה כידוע הינו הקלה על המתקשים בניידותם וכאלה אשר ניידות ללא רכב עשויה אף לסכן אותם. לכן, בראש ובראשונה, תו החניה מקנה אפשרות לחנות במקומות חניה לנכים, או במקומות בהם החניה אסורה על פי תנאים אחדים, כגון: מקום חניית נכים לא פנוי, מקום בו החניה לא מסכנת עוברי דרך ומקום בו אין חניה מסודרת או זו לא הייתה פנויה. חשוב לציין כי החוק מפרט מקומות מסוימים בהם אסור גם לבעלי תו נכה לחנות.  

    בנוסף לעניין החנייה, במקרים מסוימים מקנה התו רשות לנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, פטור מתשלום על חניה במקום ציבורי ופטור מתשלום חניה בכחול-לבן. חשוב לציין כי תנאים אלו עשויים להשתנות, כגון חניית כחול לבן ברשות ציבורית אשר אינה מאשרת זאת וכד'. לכן, מומלץ לברר את התנאים הספציפיים לכל הטבה גם גורם מקצועי.

    הטבה נוספת הינה פטור מאגרת רישוי לנכה, הניתנת במקרה שבו קיימים שני רכבים אשר משמשים את הנכה. במקרה כזה, ניתן לבקש בקשה לקבלת פטור מתשלום אגרת רישוי לנכה על אחד הרכבים. ניתן לקבל החזר במידה ואגרת הרישוי שולמה במלואה לפני קבלת התו.

    מידע נוסף ושימושי בנושא תג נכה ופטור מאגרת רישוי, עבור מבקשי תו נכה

    כל מבקשי תו החניה לנכה (או "תג חניה לנכה") מתבקשים למלא טופס בקשה לתג נכה, אותו ניתן להוריד מאתר משרד התחבורה. בנוסף, את כל המסמכים ניתן לשלוח בדואר ישראל, או להגישם באופן מקוון באתר משרד התחבורה.

    חשוב לדעת, כי במקרה שנדחתה הבקשה לתו הנכה, ניתן לערער עליה תוך 90 יום ממועד הדחייה. ערעור שני, יוכל להיות מוגש רק לאחר שנה מיום קבלת הדחייהההחלטה האחרונה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה