צרו קשר לייעוץ חינם

    עובדים רבים חשופים לדאבוננו לרעש מזיק בעבודה, אולם לא כולם מכירים את הסכנה הכרוכה בכך. במידה ואתם חוששים כי שמיעתכם נפגעה באופן כלשהו כתוצאה מעבודה, או שאינכם בטוחים כיצד לקבל את זכויותיכם בביטוח הלאומי, קראו בעיון את המאמר הבא.

    מהן ליקוי שמיעה?

    ליקוי שמיעה היו שם כולל למגוון מצבים הקשורים לפגיעה באיכות השמיעה. ליקוי שמיעה יכול להיגרם כתוצאה ממגוון רחב של מצבים, לרבות תחלואה, נטילת תרופות או חשיפה לרעש מזיק. אחד מן הגורמים להופעת ליקוי שמיעה הינו חשיפה לרעש מזיק בעבודה, כלומר חשיפה לעוצמה גבוהה של רעש במשך זמן מסוים, אשר נקבע כמזיק לאיכות השמיעה האנושית.

    חשוב לדעת כי ליקויי השמיעה הנפוצים ביותר אשר נגרמים כתוצאה מפגיעה בעבודה הינם טינטון, אשר מתייחס למצב בו אדם שומע צליל באוזניו, לעיתים באופן תמידי, כאשר הסביבה אינה שומעת אותו. המקרה השני הנפוץ הינו ירידה בכושר השמיעה, מכפי שהייתה בעבר.

    מתי ניתן לקבל על ליקוי שמיעה פיצויים כספיים עקב ירידה בשמיעה הנגרמת מעבודה?

    הזכויות יינתנו לעובד אשר יוכיח כי מדובר ב"מחלת מקצוע", על פי תקנות הביטוח הלאומי. ככלל, עובדים אשר נפגעו בזמן העבודה זכאים לפיצוי כספי עקב ירידה בשמיעה: תשלום ביטוח לאומי עבור ימי היעדרות מן העבודה, הוצאות טיפול רפואי ובמקרים מסוימים לקצבת נכות. גמלת נכות תינתן לאחר שהעובד יוזמן לעמוד בפני ועדה רפואית מיוחדת אשר מטרתה לקבוע את דרגת נכותו.

    דברים נוספים אשר יש לדעת אודות התנאים לקבלת פיצוי כספי עקב ירידה בשמיעה

    בשנת 2005, השתנה חוק הביטוח הלאומי הישראלי, באופן בו הוכנס בו תיקון 79 אשר למעשה הקשה את התנאים לקבלת פיצוי כספי במקרה של ליקוי שמיעה וטינטון. התנאים המדוברים קשורים הן למגבלת זמן אשר בה ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי, אולם גם לעצם התנאים אשר על פיהם ייחשב העובד ככזה אשר נפגע בעבודה. חשוב לציין כי התנאים קשיחים הן עבור מצב חלילה של ירידה בשמיעה והן עבור מצב של טנטון.

    מה ניתן לעשות בנושא ליקוי שמיעה ופיצויים?

    ראשית, יש לפנות לבדיקה רפואית במהרה וליידע את המעביד במידה ונגרמה תאונה כלשהי הקשורה לשמיעה. שנית, יש לפנות באופן תדיר לבדיקות וטיפול רפואי אודות ליקוי השמיעה. שלישית, יש לאסוף תיעוד רפואי במקרה של בדיקות רפואיות שביצע המעביד, או בדיקות שנעשו עצמאית. רביעית והחשוב מכל – יש לפנות במהרה לעזרה מקצועית על מנת שישמרו זכויותיך בביטוח הלאומי.

     

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה