כשאנחנו מדמיינים נכה וחושבים על מי שזכאי לקבל תעודת נכה, ישר עולה לנו מול העיניים מי שמתנייד על כיסא גלגלים ולא יכול ללכת על רגליו, מי שחסר לו איבר כלשהוא או מי שיש לו נכות קשה. אבל האמת היא שיש גם לא מעט אנשים שסובלים מנכות וזה לא נראה לעין וחלקם גם יקבלו תעודת נכה. תעודת נכה זכאי מי שמקבל אחת מהקצבאות האלו: נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, ניידות, סיעוד, פיצוי לנפגעי גזזת, פיצוי לנפגעי פוליו, אסירי ציון וכן מקבלי קצבת נכות מעבודה או נכות עקב פגיעת איבה – שנקבעה להם דרגת נכות קבועה בשיעור של 20% ומעלה.

צרו קשר לייעוץ חינם

    קריטריונים נוספים לזכאות לתעודת נכה

    אז אמרנו שתעודת נכה זכאי מי שמקבל אחת מהקצבאות האלו: נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, ניידות, סיעוד, פיצוי לנפגעי גזזת, פיצוי לנפגעי פוליו, אסירי ציון וכן מקבלי קצבת נכות מעבודה או נכות עקב פגיעת איבה – שנקבעה להם דרגת נכות קבועה בשיעור של 20% ומעלה. אבל יש קריטריונים נוספים כמו מי שלא מקבל קצבת נכות בפועל אבל נקבעה לו נכות רפואית של לפחות 90%, מי שיש קביעה לגביו של אי כושר של 60% ומעלה אך בגלל שהוא עובד או שיש לו דמי מחלה הוא לא מקבל קצבה, מי שוועדה רפואית בדקה אותו וקבעה לו נכות רפואית של 90% ומעלה לצורך פטור ממס הכנסה ובמצבים נוספים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      תוקף התעודה וקבלתה

      תוקף תעודת נכה היא לא לכל החיים. זאת מכיוון שיש נכויות זמניות כמו לאחר תאונת דרכים או בפגיעות פיזיות אחרות, ולכן נכות נחשבת לשבע שנים. אחרי שבע השנים אם הנכות ממשיכה איתה גם הזכאות לתעודת נכה באופן אוטומטי או שמחדשים אותה. איך מקבלים תעודת נכה? בעיקרון אמורים לקבל אותה באופן אוטומטי בדואר, כחודש לאחר אישור הקצבה או ההכרה בנכות מבחינת הביטוח הלאומי. יש אפשרות לבקש את התעודה גם באופן דיגיטלי ומי שהתעודה לא הגיעה אליו יוכל לפנות למוקד של הביטוח הלאומי על מנת לברר מה קורה עם התעודה. 

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה