בין אם זה בסופר במהלך קניות ובין אם זה במשרד הרישוי, בין אם זה בקולנוע ובין אם זה בכל שירות שמקבלים פיזית, עמידה בתור יכולה להיות מעצבנת. דקות ארוכות של המתנה ולא פעם שעות, עמידה ואי נוחות או ישיבה כשחם או קר במקום, וגם אם זה בתנאים טובים ונוחים, זה אף פעם לא נעים. 

אם זה ככה אצלנו האנשים הבריאים, נשאר רק לדמיין איך זה אצל נכים. לא פעם עצם היציאה מהבית קשה להם והם רוצים לחזור כמה שיותר מהר, ושלא נדבר על עמידה או אי תזוזה. תו נכה לאי עמידה בתור מביטוח לאומי הוא הפתרון עבורם במצבים כאלו.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מי זכאי לקבל תעודת נכה?

    תעודת נכה לאי עמידה בתור מביטוח לאומי כמו גם תעודת נכה באופן כללי, היא תעודה שניתנת למי שמקבל קצבאות נכות שונות כמו פיצוי לנפגעי פוליו, פיצוי על ילד נכה, נכות כללית וכדומה אבל גם מי שלא מקבל קצבה יכול לקבל תעודת נכות שתקל על חייו.

    כך לדוגמא מי שלא מקבל קצבה אבל נקבעה לו נכות בשיעור של 90% לפחות, מי שנקבעה לו דרגת אי כושר ב-60% ומעלה והקצבה נשללה ממנו בשל הכנסות מעבודה וכדומה, מי שבוועדה רפואית נקבעה לו נכות של 90% ומעלה לעניין פטור ממס הכנסה וילדים במשפחת אומנה שלא מקבלים קצבת נכה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      איך מקבלים את התעודה?

      תו נכה לאי עמידה בתור מביטוח לאומי מקבלים בעיקרון באופן אוטומטי. מי שרשום כנכה יקבל מהביטוח הלאומי את התעודה בדואר ויש גם אפשרות לבקש תעודה באופן דיגיטלי. מתי מקבלים את התעודה בדואר? בדרך כלל בתוך חודש מקבלת הודעה על אישור קצבה או אישור חידוש קצבה וכאמור אפשר לא פעם לקבל תעודה כזו גם אם לא מקבלים את הקצבה המיוחלת.

      חשוב לדעת שתו נכה לאי עמידה בתור מביטוח לאומי תופז גם על המלווה של הנכה. בנוסף, תעודה כזו גם פוטרת את הנכה מתשלום במקומות מסוימים בהם הוא מתלווה לנכה מכיוון שהוא לא יכול להסתדר בלעדיו.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה