מי מאיתנו האנשים הבריאים שעומד בתור במקומות ציבוריים יודע עד כמה זה יכול להיות מטריד לפעמים. במקרה הטוב מחכים כמה דקות ובמקרה הפחות טוב, זה יכול להיות גם כמה שעות. לא פעם ההמתנה היא בעמידה או עם ציוד כמו קניות, והסבלנות מהר מאוד נגמרת. 

לאנשים עם מוגבלות, נכים, ההמתנה בתורים יכולה להיות קשה עוד הרבה יותר. היא יכולה להיות כואבת באיברים שונים, יכולה להיות קשה נפשית ומנטאלית, ועלינו כחברה לדאוג שיהיה להם קל יותר. תעודת נכה לאי עמידה בתור היא פתרון מעולה, תעודה שמאפשרת להם לקבל את השירות בלי לחכות ובלי לעמוד הרבה זמן.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מהי תעודת נכה לאי עמידה בתור?

    מכירים את זה שאתם נמצאים בסופר ומסיימים את הקניות ועומדים בקופה ואז מישהו מגיע ואומר לכם שיש לו תעודת נכה ועוקף אתכם, זה יכול להיות מרגיז נכון? בטח אם לא רואים אצלו שום מגבלה פיזית… אבל האמת היא שיש לא מעט מוגבלויות שלא נראות לעין וכולנו צריכים לכבד תעודה כזו בלי לשאול שאלות.

    למעשה, על תעודת נכה עם זכאות כזו צריך להיות כתוב "פטור מהמתנה בתור" ולא רק הנכה עצמו מקבל את הפטור. מי שעוד מקבל את הפטור מעמידה בתור הוא מי שמלווה את בעל המוגבלות, מכיוון שהוא צריך להיות איתו ולסייע לו במהלך הפעילות.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      תעודת נכה לפטור מתשלום מלווה

      מי שסובל מנכות כשהיא ויש לו תעודת נכה לאי עמידה בתור, יוכל ליהנות מהטבה נוספת, הטבה שאצל בן אדם בריא לא קיימת. ההטבה היא פטור מתשלום עבור מלווה, ולא משנה איפה. מה זה אומר בפועל? זה אומר שמי שלצורך העניין בעל תעודת נכה ורוצה להגיע למקום שמציע אטרקציה מסוימת, התעודה הנ"ל תאפשר לו להגיע עם מלווה בלי שהמלווה ישלם. למה זה ככה? מכיוון שאדם נכה צריך מלווה לסיוע פיזי או נפשי מה שבן אדם בריא לא צריך. בביטוח הלאומי מבינים שאין שום סיבה שהוא ישלם גם על המלווה ועושים לו את החיים לפשוטים יותר. אין ספק שזה מקל את חייו לפחות מבחינה כלכלית. 

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה