לנכים יש לא מעט הוצאות שאין לאנשים בריאים. יש להם הוצאות על טיפולים רפואיים שונים שהם עוברים, ולפעמים הטיפולים הללו צריכים להתבצע כל הזמן כשגרה, יש להם הוצאות על מיכשור רפואי, יש להם הוצאות על התניידות ממקום למקום, על ליווי ועל דברים נוספים. כמובן שיש להם גם מימון לפעמים חלקי ולפעמים מלא מהביטוח הלאומי לצרכים שונים ויש להם גם הנחות כאלו ואחרות, אבל כל הנחה בשבילם תהיה משמעותית.

אחת מההטבות שיש לחלק מהנכים היא פטור מתשלום דמי ביטוח. כן, בדיוק כמו שזה נשמע. הם לא צריכים לשלם לביטוח הלאומי בכל חודש כמו שכל אחד מאיתנו האנשים הבריאים צריך לשלם.

צרו קשר לייעוץ חינם

    הפטור – לא על הכנסות מעבודה

    אז מתי יש פטור מתשלום דמי ביטוח ומי מקבל את הפטור הזה? קודם כל מי שיש לו נכות של 100% לצמיתות או מי שמקבל קצבת נכות כללית של 75% ומעלה, לתקופה של שנה אחת לפחות או לצמיתות. אז ממה יש פטור? לא מהכנסות מעבודה. מי שמכניס מעבודה לא מקבל פטור ואם הוא עובד שכיר המעסיק שלו חייב לשלם לענף נפגעי עבודה ואם הוא עצמאי הוא בעצמו צריך לשלם לענף הזה בביטוח הלאומי, והפטור הוא מתשלום ביטוח לאומי מקצבה או מהכנסה שאינה עבודה בתקופה שבה הוא מקבל את הקצבה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      זכות קדימה לנכים

      פטור מתשלום דמי ביטוח ניתן במצבים שונים נוספים כמו חייל עד השחרור שלו, עולה חדש בשנה הראשונה שלו בארץ, חייל משוחרר למספר חודשים ובמצבים שונים נוספים אבל הנכים בהחלט מקבלים זכות קדימה ויש להם במצבים שונים פטורים כפי שציינו.

      זה מצטרף להטבות נוספות ולהנחות נוספות כמו תג נכה שמאפשר להם לחנות במקומות רבים כדי שיהיה להם נוח להגיע ממקום למקום, פטור מעמידה בתורים מה שיכול להיות מאוד לא נעים למי שמתקשה לעמוד ולהתעכב באופן כללי, ובכלל, יש מודעות למצוקתם של הנכים וטוב שכך. עלינו כחברה לעשות הכול על מנת להקל על החיים שלהם, על מנת לתת להם את האפשרות לחיות חיי שגרה עד כמה שניתן.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה